حال هنر موسیقی خراسان رضوی خوب نیست

به گزارش تور گرجستان ارزان، عضو هیئت مدیره انجمن موسیقی خراسان رضوی گفت: موسیقی سنتی خراسان در سکوت فرو رفته و نیازمند جانی دوباره است.

حال هنر موسیقی خراسان رضوی خوب نیست

خبرنگاران مشهد - مجتبی قیطاقی گفت: با وجود فروکش کردن نسبی بحران شیوع کرونا و از سرگرفته شدن فعالیت های فرهنگی و هنری، هنوز هنر موسیقی این استان، که با شروع پاندمی کرونا در محاق سکوت فرورفته بود، جان نیافته و فعال نشده است.

او گفت: برنامه های اجرا و نیز کارگاه های پژوهشی پیرامون موسیقی استان تعطیل شده و این هنر در خراسان رضوی هیچ برنامه و افق روشنی برای خود ندارد و اگر این روال ادامه یابد، هنر موسیقی اعتبار خود را از دست داده و به مرگ نزدیکتر می گردد.

پیش از این حدود 60 آکادمی آزاد موسیقی در خراسان رضوی فعال بودند که اکنون فعالیت اجرایی نداشته و دوران بسیار سختی را می گذرانند و بعضی از این آکادمی ها به کلی تعطیل شده و فعالیت خود را متوقف نموده اند.

عضو هیئت مدیره انجمن موسیقی خراسان رضوی گفت: تکلیف فعالیت انجمن موسیقی استان در مجتمع فرهنگی - هنری امام رضا(ع) نیز معین نیست و باید هر چه سریعتر این بخش معین تکلیف گردد.

نقطه قوت موسیقی این استان عمدتا در حوزه موسیقی سنتی ایرانی، کلاسیک غیرایرانی و مقامی (نواحی) متمرکز است و موسیقی پاپ رشد زیادی در این استان ندارد.

به گفته قیطاقی فعالان موسیقی خراسان رضوی در حوزه های کلاسیک ایرانی و کلاسیک غیرایرانی و بعلاوه موسیقی مقامی بسیار علمی و توانمند وارد عمل شده اند و همیشه سهم ارزنده ای در جشنواره ها، بویژه جشنواره ملی موسیقی جوان داشته اند.

بیشترین سهم شرکت کنندگان در موسیقی نواحی جشنواره، بویژه جشنواره موسیقی فجر، مربوط به گروه های نواحی استانهای خراسان است که همیشه در همه جشنواره ها خوش درخشیده و رتبه های ارزنده ای کسب نموده اند.

خراسان رضوی در چندین دوره از برگزاری جشنواره موسیقی فجر در بخش گروه کر، موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی به لحاظ کمیت و کیفیت از سطح بالایی برخوردار بوده و در ردیف استانهای پیروز و حایز رتبه عالی در این جشنواره جای گرفته است.

قیطاقی گفت: عملکرد گروه های موسیقی خراسان رضوی در جشنواره ملی موسیقی جوان، همیشه چشمگیر بوده و از ظرفیت فوق العاده ای به لحاظ استعدادیابی برخوردار بوده که قابل مقایسه با هیچ استانی نیست.

منبع: ایرنا

/ف.ب

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2351

به "حال هنر موسیقی خراسان رضوی خوب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حال هنر موسیقی خراسان رضوی خوب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید