ترامپ از طرح های 5G جدید و پرسرعتی برای مقابله با هواوی و چین رونمایی کرد

به گزارش تور گرجستان ارزان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده با همکاری FCC (کمسیون ملی ارتباطات آمریکا) از طرح ها و برنامه های جدیدی برای رشد شبکه های پرسرعت 5G در امریکا رونمایی کرد.

ترامپ از طرح های 5G جدید و پرسرعتی برای مقابله با هواوی و چین رونمایی کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

ترامپ به طور علنی و مستقیم گفت: رقابت در 5G شروع شده است و امریکا باید برنده باشد.

او اشاره نمود تا سرانجام امسال میلادی، 92 بازار در سراسر ایالات متحده آماده ورود و استفاده از شبکه های 5G خواهند بود که در این زمینه حتی از کشور کره جنوبی هم با 48 بازار پیشی گرفتند.

رئیس جمهور امریکا در مراسم رونمایی از طرح های جدید رشد و توسعه 5G گفت: این یک رقابت است و اکنون شرکت های بزرگ ما درگیر آن هستند.

به گفته ترامپ، طبق بعضی برآوردها، صنعت بی سیم امریکا میخواهد 275 میلیارد دلار در شبکه های 5G سرمایه گذاری کند و به سرعت 3 میلیون شغل برای شهروندان امریکایی فراهم گردد. این فعالیت ها نزدیک به 500 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور یاری می نمایند.

مدت ها است جنگ 5G شروع شده

جنگ 5G میان امریکا و چین از مدت ها پیش شروع شده است و هریک با سرمایه گذاری زیاد و هم افزایی تمام نیروها و توانمندی های خود سعی دارند بر دیگری غلبه نموده و برنده این میدان بزرگ اقتصادی، فنی و حتی نظامی باشند.

شبکه های 5G نسل بعدی شبکه های سلولی موبایل هستند که هم از نظر سرعت و پایداری و هم از نظر تاخیر و هوشمند با شبکه های 4G LTE بسیار متفاوت و بهتر عمل می نمایند. بسیاری از ایده های شهر هوشمند، خودران ها و اینترنت اشیا تنها بر بستر 5G تحقق پیدا می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شبکه های 5G می توانید به مطلب زیر مراجعه کنید:

اینترنت 5G چیست؟ چه تفاوت ها و رجحان هایی با نسل های پیشین اینترنت دارد؟

در حال حاضر، دو اپراتور AT&T و ورایزون شبکه های 5G خود در ایالات متحده را راه اندازی نموده و دو اپراتور مخابراتی دیگر، تی موبایل و اسپرینت، قصد دارند تا اواخر سال 2019 خدمات خود را شروع نمایند.

فعلا تنها یک اسمارت فون 5G از موتورولا توسط ورایزون ارایه شده است که از شبکه های 5G این کشور پشتیبانی می نماید.

5G یک مسئله امنیت ملی است

ترامپ تاکید نموده باید محدودیت ها و موانع توسعه 5G از میان برداشته شوند؛ از جمله طیف های فرکانسی بیشتری آزاد گردد. وی گفت دولت اش دنبال این هدف است و انتظار دارد FCC جسورانه تر و شجاعانه تر مجوزهای طیف های فرکانسی را در بازه های زمانی کوتاه تری صادر و طیف های بیشتری در دسترس قرار دهد.

مدیر موسسه FCC در این مراسم اشاره نمود بزرگ ترین مزایده طیف های فرکانسی در تاریخ امریکا را 10 دسامبر برگزار کردند تا کریرها به 3400 مگاهرتز پهنای باند جدید در فرکانس های بالای 37 و 39 و 47 گیگاهرتز دسترسی پیدا نمایند.

ممنوعیت استفاده از تجهیزات مخابراتی هواوی در سراسر امریکا، یاری اقتصادی 20.4 میلیارد دلاری تحت نام Rural Digital Opportunity برای توسعه باندپهن روستایی تا 4 میلیون خانه و کسب وکار در مناطق روستایی، توسعه اینترنت اشیا و خدمات 5G مبتنی بر طیف های فرکانسی و رایزنی با متحدان اروپایی برای توسعه 5G از اقدامانی هستند که FCC برای رشد این شبکه ها انجام داده است.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 686

به "ترامپ از طرح های 5G جدید و پرسرعتی برای مقابله با هواوی و چین رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از طرح های 5G جدید و پرسرعتی برای مقابله با هواوی و چین رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید