باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو تاسیس شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو با هدف تلاش برای توسعه پایدار گردشگری در ایران از طریق شماری از مدیران کارآفرین و باسابقه در این حوزه راه اندازی شد.

باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو تاسیس شد

شماری از مدیران کارآفرین و باسابقه در حوزه جهانگردی ایران، باشگاه توسعه جهانگردی خلاق یونسکو را تاسیس کردند. آغاز به کار این باشگاه با هدف تلاش برای توسعه پایدار جهانگردی به وسیله ایجاد زیرساخت های انسانی، توانمند سازی جوامع محلی، توانمندسازی زنجیره تامین جهانگردی و توسعه ارتباط فرهنگی مردم ایران با دیگر ملل جهان در بستر جهانگردی انجام گرفته است.

باشگاه توسعه جهانگردی خلاق یونسکو در تلاش است تا طیف جامعی از فعالان و صاحبان تجربه در صنعت جهانگردی در بر بگیرد؛ اعضای این باشگاه شامل افراد با تجربه و متخصص در زمینه هایی چون جهانگردی دیجیتال، طبیعت گردی، بوم گردی، آموزش، برگزاری رویدادهای فرهنگی، بازسازی بناهای تاریخی، ساخت اقامتگاه های سنتی، فعالیت مدیریتی در سازمان های صنفی جهانگردی و… هستند. از همین رو، به زودی دوره های آموزشی برای کارآفرینان حوزه جهانگردی و همچنین مدیران دولتی تصمیم گیر یا موثر در صنعت جهانگردی برگزار خواهد شد. این دوره ها با هماهنگی کمیسیون ملی یونسکو - ایران و به وسیله کارشناسان باشگاه طراحی شده است. برگزاری این دوره ها با تحقیقات گسترده و بررسی نمونه های پیروز داخلی و خارجی انجام خواهد گرفت. همچنین تدوین شاخص ها و تهیه گواهی احترام به جهانگرد از دیگر پروژه هایی است که در هماهنگی با کمیسیون ملی یونسکو در این باشگاه تدوین شده است و هم اکنون مراحل نهایی خود را طی می کند.

گفتنی است که باشگاه های یونسکو، به مجموعه هایی مردم نهاد اطلاق می شود که با اتکا بر مهارت ها و تجارب افراد حقیقی و حقوقی، در تمامی سنین و در عرصه های مختلف، فعالیت می کنند. این باشگاه ها ضمن شناسایی توانمندی های مردم و مهیا کردن امکانات ملی و بین المللی برای ایشان، به تقویت و آموزش آن ها پرداخته و از ظرفیت های آن ها در راستای توسعه پایدار استفاده می کند.

منبع: کجارو / rahbalad.news
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2283

به "باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو تاسیس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو تاسیس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید