امیرعبداللهیان: ایران با هرگونه تغییر در مرزها یا ژئوپلتیک منطقه مخالف است

به گزارش تور گرجستان ارزان، وزیر امور خارجه در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان خواستار حل و فصل مسالمت آمیز میان اختلافات جمهوری آذربایجان و ارمنستان شد.

امیرعبداللهیان: ایران با هرگونه تغییر در مرزها یا ژئوپلتیک منطقه مخالف است

حسین امیرعبداللهیان روز سه شنبه در دیدار رییس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان با اشاره به روابط خوب رو به رشد دو کشور و نقش مجالس، درتوسعه مناسبات محبت آمیز دو کشور، بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای توسعه بیش از پیش روابط تاکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین تسهیل حمل و نقل و ترانزیت بین دو کشور با کاهش عوارض و هزینه ها، مشارکت شرکتهای ایرانی در اجرای طرح های اقتصادی و زیرینایی ارمنستان بین دوکشور را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها خواستار حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان شد و مخالفت کشورمان را با هر گونه اقدام برای تغییر در مرزهای بین المللی یا تغییرات ژئوپلتیک در منطقه را مورد تصریح قرار داد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان با جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به روابط خوب دو کشور از مواضع کشورمان در قبال تحولات منطقه تشکر کرد و از مشارکت شرکت های ایرانی علاقمند به همکاری در ارمنستان استقبال کرد.

تسریع در اجرای طرح های تسهیل حمل و نقل و ترانزیت، افزایش، مبادلات تجاری و تسهیل تردد اتباع و گردشگران دو کشور از دیگر موضوعات مورد اشاره هیات ارمنستان بود.

در این دیدار آقایان فرشادان رییس گروه دوستی و بیگلریان و شاوردیان نمایندگان ارامنه در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

خبرنگاران سیاسی سیاست خارجی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2445

به "امیرعبداللهیان: ایران با هرگونه تغییر در مرزها یا ژئوپلتیک منطقه مخالف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان: ایران با هرگونه تغییر در مرزها یا ژئوپلتیک منطقه مخالف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید