تقویت و توسعه همکاری های حمل و نقل بین ایران و جمهوری آذربایجان

به گزارش تور گرجستان ارزان، وزیر راه گفت: تفاهم نامه اجرا شده بین ایران و آذربایجان زیرساخت های ریلی و جاده ای دو کشور در حوزه حمل و نقل و کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب را تقویت و توسعه خواهد داد.

تقویت و توسعه همکاری های حمل و نقل بین ایران و جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و شاهین مصطفی آف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان عصر چهارشنبه از بارانداز ریلی آستارا - آستارا، پل ریلی راه آهن، پایانه مرزی و همچنین مجتمع بندری آستارا بازدید نموده و از نزدیک با زیرساخت های مالی و مرزی شهرستان آستارای ایران در شمال غربی استان گیلان آشنا شدند.

محمد اسلامی در حاشیه بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تفاهم نامه ساخت پل جاده ای بر روی رودخانه مرزی آستارا چای به امضا رسید، اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه امضا شده، طرح 4.7 میلیون یورویی ساخت پل جاده ای بر روی رود آستاراچای با سهم هزینه 50 درصد هر یکی از طرفین به صورت مشترک و به مدت 12 ماه اجرا می گردد.

وی با اشاره به اینکه تعاملات و همکاری های دو کشور ایران و آذربایجان در حوزه های مالی مختلف در حال گسترش است، اضافه نمود: افزایش حجم گردش تجاری و حمل و نقل و ترانزیت میان دو کشور ایجاب می نماید که ما ظرفیت پایانه های حمل و نقل خود را گسترش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در کنار پروژه ریلی آستارا - آستارا که در حال احداث و بهره برداری است، نیازمند ایجاد پایانه خودرویی برای مسافرت و تجارت میان دو کشور بودیم که اتوبان باکو - آستارا را به اتوبان آستارا - اردبیل متصل کند.

وی، گفت: با احداث این پل خودرویی بر روی رود آستاراچای با هزینه مشترک 50 درصد از هر یک طرفین و با توجه به افزایش ظرفیت های حمل و نقل و ترانزیت در پایانه آستارا، شرایط خوبی برای تجار و فعالان مالی فراهم می گردد.

اسلامی هدف از سفر به نخجوان را بازدید از زیربنای حمل و نقل برای توسعه و تبادلات ترانزیتی مطرح نمود. اسلامی، ادامه داد: همچنین هدف از این ملاقات پیگیری پیشنهادات وزیر امور خارجه ایران در ملاقات اخیر با رئیس جمهوری آذربایجان شامل کریدور مورد نظر و پیگیری جمهوری آذربایجان و عبور بخشی از این کریدور در داخل ایران بوده است و به همین دلیل جهت حدود 80 کیلومتری را در امتداد رود ارس را به اتفاق هیأت آذربایجانی بازدید کردیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت کریدورهای غرب و شرق و شمال و جنوب، اظهار کرد: در کوشش هستیم تا اتوبان رشت - آستارا به سمت باکو تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد و با افتتاح این اتوبان جهت آستارا به باکو به دو و نیم ساعت کاهش می یابد.

وی، ادامه داد: احداث پایانه ریلی در پارس آباد شهرستان اردبیل دو ماه پیش در هیأت دولت مورد تصویب نهاده شد که امیدواریم با اجرای این مصوبه پایانه ریلی جدیدی در شهرستان پارس آباد راه اندازی گردد.

اسلامی، گفت: در قالب این مصوبه و با سرمایه گذاری بخش خصوصی قرار است پنج کیلومتر ریل جدید در این شهرستان احداث و هفت کیلومتر ریل قدیمی مورد بازسازی قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1981

به "تقویت و توسعه همکاری های حمل و نقل بین ایران و جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت و توسعه همکاری های حمل و نقل بین ایران و جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید