افزایش 69 درصدی بازدید از اماکن تاریخی گیلان

به گزارش تور گرجستان ارزان، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: بازدید از موزه ها، اماکن تاریخی و سایر جاذبه های گردشگری استان 69 درصد نسبت به سال مشابه قبل افزایش داشته است.

افزایش 69 درصدی بازدید از اماکن تاریخی گیلان

به گزارش خبرنگاران، ولی جهانی در گفت و گو با خبرنگاران از افزایش بازدید از اماکن تاریخی استان گیلان اطلاع داد و اظهار کرد: با استناد به آمارها از تاریخ 25 اسفند ماه 1401 لغایت دوم فروردین ماه 1402، بازدید از موزه ها، اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل 69 درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان استقبال گردشگران از شهرک تاریخی ماسوله، قلعه رودخان و موزه میراث روستایی را قابل توجه دانست.

وی ادامه داد: منحصر به فرد بودن و تلفیق میراث فرهنگی و جاذبه های طبیعی از جمله دلایل توجه ویژه مسافران به منطقه ها مذکور است.

جهانی بعلاوه از برگزاری 24 تور رشت گردی از اول لغایت دوازدهم فروردین اطلاع داد و اعلام نمود: این تور به منظور بازدید از جاذبه های گردشگری و صنایع دستی صورت می گیرد.

وی اضافه نمود: این تور با عنوان های رشت گردی و خبرنگاران، رشت گردی و جوانان، رشت گردی و گردشگران، رشت گردی و خانواده، رشت گردی و بچه ها برگزار می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلانی با بیان اینکه این تورها با برنامه هایی متنوع برای همه سلیقه ها و گروه های سنی مختلف برگزار می گردد، ادامه داد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در برگزاری این تور گردشگری همکاری دارند.

وی یکی از اهداف برگزاری تور را معرفی نقاط مختلف گردشگری رشت به مسافران و گردشگران عنوان و اضافه نمود: با توجه به اینکه رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی نام گرفته و برای ثبت جهانی در نوبت سازمان یونسکو واقع شده است، شناساندن این ظرفیت به مردم جزو برنامه ها و اهداف این اداره کل است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 5 فروردین 1402 بروزرسانی: 5 فروردین 1402 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2519

به "افزایش 69 درصدی بازدید از اماکن تاریخی گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 69 درصدی بازدید از اماکن تاریخی گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید