اصفهان حدود 2 هزار مگاوات کمبود فراوری برق دارد

به گزارش تور گرجستان ارزان، خبرنگاران/اصفهان سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با اشاره به اینکه با تاکید بر اینکه در زمان پیک احتیاج برق استان اصفهان نزدیک 6500 مگاوات است، گفت: در حال حاضر استان اصفهان نزدیک 2 هزار مگاوات کمبود فراوری برق دارد.

اصفهان حدود 2 هزار مگاوات کمبود فراوری برق دارد

محمدرضا نوحی در گفت وگو با خبرنگاران درباره صحبت اخیر وزیر نیرو مبنی بر اینکه قطع برق در روزهای آینده به صفر می رسد، اظهار کرد: پیش بینی شده از دوشنبه هفته آینده با متعادل شدن دمای هوا، احتمال حذف خاموشی های بدون برنامه ریزی شده، وجود دارد و به نظر می رسد وزیر نیرو با استناد به این موضوع چنین وعده ای داده است، با این وجود همچنان شاهد افزایش مصرف برق در کشور و اصفهان هستیم.

وی با اشاره به اینکه به علت کمبود فراوری برق همچنان خاموشی های بی برنامه وجود دارد، اضافه کرد: روز گذشته هم به علت افزایش مصرف برق با عملکرد رله های فرکانسی، یک نوبت در ساعت 21:40 بدون برنامه اصفهان خاموشی داشت.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با تاکید بر اینکه در زمان پیک احتیاج برق استان اصفهان نزدیک 6500 مگاوات است، در حالیکه فراوری برق استان بین 4200 تا 4500 مگاوات است، توضیح داد: اگرچه توان فراوری برق در استان مطلوب است، اما به علت محدودیت های آبی، فراوری برق کاهش یافته است.

وی شرح داد: به اسم مثال اگرچه نیروگاه اصفهان ظرفیت فراوری 835 مگاوات برق را دارد، و یا اگرچه نیروگاه کارون چهار توان فراوری 1000 مگاوات برق را دارد، اما به علت نبود آب توان فراوری برق در استان بسیار کاهش یافته است.

نوحی تاکید نمود: در حال حاضر استان اصفهان نزدیک 2 هزار مگاوات کمبود فراوری برق دارد.

وی با بیان اینکه روز گذشته احتیاج مصرف برق کشور 64 هزار و 569 مگاوات بود، در حالیکه اندازه فراوری 52 هزار و 827 مگاوات بود، گفت: بعلاوه روز گذشته اندازه فراوری برق استان 3978 مگاوات و مصرف آن 4859 مگاوات بود که 881 مگاوات برق از شبکه سراسری وارد اصفهان شد، بعلاوه 200 مگاوات مدیریت اضطراری بار در بخش صنعت انجام شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2076

به "اصفهان حدود 2 هزار مگاوات کمبود فراوری برق دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان حدود 2 هزار مگاوات کمبود فراوری برق دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید