اتهام زنی پامپئو به چین درباره کرونا برای انحراف توجهات از ناتوانی های ترامپ است

به گزارش تور گرجستان ارزان، سازمان جاسوسی آلمان با تشکیک در ادعای آمریکا مبنی بر مهندسی شده بودن ویروس کرونا، از واشنگتن خواست اگر مدارکی در این باره دارد، ارائه کند.

اتهام زنی پامپئو به چین درباره کرونا برای انحراف توجهات از ناتوانی های ترامپ است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هر روز به تعداد کشور هایی که ادعای مُصِرانه مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه ویروس کووید19 در آزمایشگاه فراوری شده را رد می نمایند، افزوده می گردد و این بار نیز آلمان در این ادعا تشکیک کرد.

به نوشته نشریه اشپیگل، سرویس اطلاعات فدرال آلمان امروز (آدینه) در واکنش به این ادعای آمریکایی ها گفت اتهام زنی های آن ها تلاشی برای منحرف کردن توجهات از شکست دولت آمریکا در مهار کردن شیوع ویروس کرونا در این کشور است.

خبرگزاری رویترز به نقل از این گزارش نوشت، سازمان جاسوسی آلمان از اعضای اتحاد اطلاعاتی آمریکا موسوم به پنج چشم خواست تا مدارکی که ادعای مهندسی شده بودن ویروس کرونا را ثابت می نماید، ارائه دهند.

بر این اساس، تا کنون هیچکدام از اعضای این اتحاد - شامل آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزیلند - تمایل نداشته اند که از ادعا های مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده حمایت نمایند.

گزارشی که سرویس اطلاعات فدرال آلمان برای آنه گرت کرامپ-کارن باوئر وزیر دفاع این کشور تهیه نموده، اینگونه نتیجه گیری می نماید که اتهام زنی های آمریکا، تلاشی عامدانه برای منحرف کردن اذهان عمومی از ناتوانی های دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در اداره بحران این بیماری است.

رویترز مدعی است سخنگوی دولت آلمان به سوالات آن درباره این گزارش اشپیگل هنوز پاسخ نداده است.

پامپئو طی هفته های اخیر بار ها مدعی شده که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد منشأ ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین بوده و دولت پکن اجازه ورود کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به آزمایشگاه ووهان را نداده است.

سازمان بهداشت جهانی، اما با برآورد توصیف کردن این اظهارات، گفت که آمریکا هیچگونه اطلاعاتی در این باره که ویروس کرونا منشأ طبیعی ندارد ارائه نداده است.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا نیز در واکنش چند باره به ادعا های پامپئو، گفته بود محتمل ترین منشأ شیوع ویروس کووید19، بازار فروش مواد غذایی زنده در چین است.

هوا، چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین نیز روز قبل با بیان اینکه چین از ابتدا درباره این بیماری با جهانیان صادق بوده، گفت پامپئو برای پوشاندن دروغ هایش، دروغ دیگری می گوید و صحبت هایش با هم در تناقض است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1317

به "اتهام زنی پامپئو به چین درباره کرونا برای انحراف توجهات از ناتوانی های ترامپ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام زنی پامپئو به چین درباره کرونا برای انحراف توجهات از ناتوانی های ترامپ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید