9 بنای تاریخی استان کرمان به بخش خصوصی واگذار می گردد

به گزارش تور گرجستان ارزان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از واگذاری 9 بنای تاریخی به بخش خصوصی برای مرمت و بهره برداری اطلاع داد.

9 بنای تاریخی استان کرمان به بخش خصوصی واگذار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان، فریدون فعالی گفت: کاروانسرای خانه سرخ سیرجان، خانه های مجاور عمارت شترگلو ماهان، عمارت موسی خانی شهربابک، خانه ایرانمنش بافت و خانه نیک اندیش کرمان، یخدان انار و خانه بهادرالملک بردسیر از جمله بناهایی هستند که به وسیله مزایده به بخش خصوصی واگذار می شوند.

او با اشاره به اینکه مدت زمان مرمت و بهره برداری از این بناهای تاریخی 12 تا 18 ماه مشخص شده است، اضافه کرد: پس از انجام فعالیت های مرمتی این بناها با کاربری فرهنگی و گردشگری فعالیت خواهند کرد.

فعالی توضیح داد: قدمت کاروانسرای خانه سرخ سیرجان، عمارت موسی خانی شهربابک، یخدان انار، خانه بهادرالملک بردسیر و نیک اندیش کرمان به دوره قاجاریه باز می شود و خانه ایرانمنش بافت نیز در دوره پهلوی اول ساخته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه سرمایه گذاری در اماکن تاریخی و فرهنگی زمینه ساز ایجاد اشتغال و بهره گیری مناسب از ظرفیت ها و پتانسیل های تاریخی استان خواهد بود، تاکید نمود: در حال حاضر مرمت، بازسازی و تغییر کاربری اماکن تاریخی کرمان در دستور کار این اداره کل واقع شده است و طی مراحل قانونی به بخش خصوصی واگذار می شوند.

او اضافه کرد: علاقه مندان برای اطلاع از شرایط واگذاری بناهای تاریخی استان کرمان می توانند به امور قراردادهای اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان مراجعه یا با شماره تلفن 32816504-034 تماس بگیرند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 869

به "9 بنای تاریخی استان کرمان به بخش خصوصی واگذار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 بنای تاریخی استان کرمان به بخش خصوصی واگذار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید