280 هزار تن گوجه از مزارع استان بوشهر برداشت شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، محمد تقی منوچهری عصر شنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر گفت: سطح زیر کشت گوجه در استان بوشهر 12 هزار هکتار است و پیش بینی می کنیم بیش از 600 هزار تن گوجه از مزارع استان بوشهر برداشت گردد.

280 هزار تن گوجه از مزارع استان بوشهر برداشت شد

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 280 هزار تن گوجه از مزارع استان بوشهر برداشت شده و تا آخر سال نیز 320 هزار تن گوجه برداشت تا به 600 هزار تن گوجه برسیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر اعلام نمود: استان بوشهر 3 مرکز فرآوری تبدیلی گوجه فرنگی دارد و امسال در مجموع 15 هزار تن از گوجه استان در این مراکز فرآوری و به رب گوجه تبدیل می گردد.

منوچهری توضیح داد: امسال همچنین تاکنون 25 هزار تن گوجه فرنگی نیز برای فرآوری به استان های مختلف صادر شده است.

وی اعلام کرد: بر اساس آمار و ارقام موجود، سال گذشته در مجموع 66 هزار تن گوجه فرنگی از استان بوشهر به خارج از کشور صادر شد و انتظار داریم در امسال نیز این روند تداوم داشته باشد.

وی در ارتباط با شهرستان هایی که بیشترین برداشت گوجه را داشته اند نیز گفت: شهرستان دیر با سطح زیر کشت 4 هزار و 900 هکتار بیشترین سطح زیر کشت را داشته که از ابتدای سال تاکنون حدود 101 هزار تن گوجه در این اراضی برداشت شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر ابراز داشت: شهرستان دشتی نیز با سه هزار و 800 هکتار سطح زیرکشت مقام دوم استان را دارد که تاکنون 84 هزار تن گوجه از این شهرستان برداشت شده است.

منوچهری اعلام کرد: شهرستان دشتستان نیز با دو هزار و 100 هکتار سطح زیرکشت عنوان سوم را در استان در اختیار دارد که تاکنون 75 هزار تن گوجه از مزارع این شهرستان برداشت شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 348

به "280 هزار تن گوجه از مزارع استان بوشهر برداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "280 هزار تن گوجه از مزارع استان بوشهر برداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید