یک زن با کمک ایمپلنت نخاعی دوباره راه رفت

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، این زن 48 ساله که نیرینا نام دارد، مبتلا به MSA، یک بیماری نادر سیستم عصبی است که به آسیب تدریجی سلول های اعصاب مغز منجر می شود.

یک زن با کمک ایمپلنت نخاعی دوباره راه رفت

نشانه های اولیه MSA کاهش فشار خون در زمانی است که بیمار می ایستد، در این شرایط بیمار حالت سرگیجه دارد یا ممکن است غش کند.

محققان دانشگاهی در سوئیس یک محرک الکترونیکی را در نخاع نیرینا قرار دادند تا اعصاب خاصی را دوباره فعال کند که وظیفه تنظیم فشار خون را بر عهده دارند.

این زن که به مدت 18 ماه روی تخت درازکشیده بود، پس از کاشت ایمپلنت توانست به تدریج مسافت بیشتری راه برود. 3 ماه پس از کاشت ایمپلنت، زن توانست 250 متر را با کمک محققان راه برود.

ایمپلنت مذکور از طریق محققان در مرکز تحقیقات NeuroRestore در لوزان سوئیس پیشرفته است.

جوسلین بلوچ یکی از محققان این مرکز می گوید: در بیماری MSA، اعصاب می فرایند، به خصوص اعصابی که مسئول کنترل فشار خون هستند. هنگامیکه بیمار می ایستد فشار خون وی کاهش می یابد و پس از آن غش می کند. ما فناوری نو را برای یک بیمار استفاده کردیم که کارآمد بود. اکنون هدف بعدی ما آزمایش فناوری روی تعداد افراد بیشتری است.

ایمپلنت مذکور شامل الکترودهایی است که به یک مولد امواج الکتریکی متصل هستند و به طور معمول برای درمان درد مزمن به کار می فرایند. از این ایمپلنت برای درمان کاهش فشار خون در بیماران تتراپلژیک استفاده شده است. این افراد نمی توانند قسمت بالا یا پایین بدن خود را حرکت دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2375

به "یک زن با کمک ایمپلنت نخاعی دوباره راه رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک زن با کمک ایمپلنت نخاعی دوباره راه رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید