یونان شکایت از ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی را به سازمان ملل برد

به گزارش تور گرجستان ارزان، دولت یونان شکایت خود را از امضای یادداشت تفاهم دریایی بین ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی، به سازمان ملل برده است.

یونان شکایت از ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی را به سازمان ملل برد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، واکنش های تند یونان به یادداشت تفاهم دریایی ششم آذرماه ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی ادامه دارد و در تازه ترین اقدام، آتن به سازمان ملل درباره این توافق شکایت نموده است.

استلیوس پتساس سخنگوی دولت یونان امروز سه شنبه گفت، یونان در اعتراض به توافق غیرقانونی و مغایر حقوق بین المللی امضا شده بین ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی به تاریخ 27 نوامبر (ششم آذر)، در سازمان ملل شکایت نموده است.

به گزارش الشرق الاوسط، این مقام یونانی با تاکید بر اینکه این توافقنامه، حقوق دریاهای سازمان ملل را نقض می نماید گفت که کار آنکارا و دولت وفاق ملی با سوءنیت اجرا شده است.

دولت یونان هفته گذشته در واکنش به امضای این یادداشت تفاهم دریایی، سفیر دولت وفاق ملی لیبی را که از منظر بین المللی به رسمیت شناخته شده است، سفیر دولت وفاق ملی را از آتن اخراج کرد.

نقشه یونان، ترکیه، لیبی و مصر

نیکوس دیندیاس وزیر خارجه یونان آدینه هفته گذشته امضای یادداشت تفاهم دریایی بین طرابلس و آنکارا را نقض آشکار قانون بین المللی خواند. وی اضافه نمود که تصمیم برای اخراج سفیر دولت طرابلس پس از آن اتخاذ شد که طرف لیبیایی شروط دولت یونان را نپذیرفت.

دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه ششم آذرماه در شهر استانبول در حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی دو یادداشت تفاهم امضا کردند که یکی در مورد مشخص مناطق نفوذ دریایی دو کشور و دیگری مربوط به تقویت همکاری امنیتی دو طرف بود.

در پی امضای این یادداشت تفاهم، یونان، مصر و قبرس بیانیه مشترکی صادر و طی آن امضای یادداشت تفاهم درباره مناطق دریایی را اقدامی فاقد وجاهت قانونی خواندند.

پیشتر الکساندروس گانماتوس سخنگوی رسمی وزارت خارجه یونان گفت که ترکیه سعی دارد حقوق یونان در مناطق دریایی نزدیک به سواحل کرت و رودز و سایر جزایر یونان را زیر پا گذارد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 886

به "یونان شکایت از ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی را به سازمان ملل برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان شکایت از ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی را به سازمان ملل برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید