یونان: اگر ترکیه تغییر رویه ندهد با عواقب آن روبرو می گردد

به گزارش تور گرجستان ارزان، نخست وزیر یونان از ترکیه خواست حق حفاری قبرس در دریای مدیترانه را به رسمیت بشناسد.

یونان: اگر ترکیه تغییر رویه ندهد با عواقب آن روبرو می گردد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزراش گروه بین الملل خبرنگاران، نخست وزیر یونان گفت اگر ترکیه همچنان حق قبرس در استحصال گاز را به چالش بکشد با عواقب آن از سوی اروپا روبرو خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان روز آدینه در سرانجام نشست اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: افزایش تندخویی ترکیه تنها از سوی یونان و قبرس دیده نمی گردد بلکه کشورهای مهمی مانند ایالات متحده و اروپا نیز [شاهد آن هستند].

کشورهایی اروپایی در این نشست، با غیر قانونی خواندن حفاری ترکیه اعلام کردند: متأسفانه ترکیه به خواسته های متعدد اتحادیه اروپا برای توقف این اقدامات، پاسخی نداده است.

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در ششم ژوئن گذشته گفت که واشنگتن با نگرانی عمیقی اهداف اعلامی ترکیه در مورد شروع حفاری دریایی در منطقه مورد ادعای قبرس را دنبال می نماید

روز پنج شنبه ترکیه کشتی حفاری دوم ترکیه با نام یافوز برای عملیات استحصال نفت و گاز راهی قبرس شد.

فاتح دونماز وزیر انرژی ترکیه روز گذشته (پنج شنبه) در حالی که در بر روی عرصه کشتی حفاری یافوز در بندر دیلوواسی صحبت می کرد، گفت که ترکیه بدون وقفه به عملیات حفاری ادامه می دهد و این حق قانونی ترکیه است. کشتی حفاری یافوز قرار است در ابتدای ژوئیه پیش رو به کشتی فاتح که ماه پیش به نزدیکی سواحل قبرس اعزام شده بود، بپیوندد.

ترکیه سال گذشته نیز از ایجاد یک پایگاه دریایی در بخش شمالی جزیره قبرس اطلاع داد که با محکومیت شدید کشورهای غربی همراه شد. این اقدام با افزایش بحران میان ترکیه و یونان همراه شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 515

به "یونان: اگر ترکیه تغییر رویه ندهد با عواقب آن روبرو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان: اگر ترکیه تغییر رویه ندهد با عواقب آن روبرو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید