حمایت اتحادیه اروپا از تحریم ترکیه

به گزارش تور گرجستان ارزان، دیپلمات های غربی گفته اند اتحادیه اروپا از کوشش ها برای تحریم ترکیه به دلیل اقدامات اکتشاف گاز در یونان و قبرس حمایت می نمایند.

حمایت اتحادیه اروپا از تحریم ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی انتشار خبری از خیز دولت آمریکا برای تحریم ترکیه به دلیل خریداری سامانه پدافند موشکی اس 400 از روسیه، خبرگزاری فرانسه گزارش داده اتحادیه اروپا هم از اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل اقدامات اکتشاف گاز در قبرس و یونان حمایت می نماید.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیش از این گفته بود تحریم کشورش توسط اتحادیه اروپا مسئله ای برای آنکارا ایجاد نمی نماید.

او روز چهارشنبه گفت: تحریم های پیشنهادی اروپا، مشکل خاصی برای ما ایجاد نمی نماید. اتحادیه اروپا سال هاست که گاه به گاه تحریم هایی را علیه ترکیه اعمال نموده.

بر این اساس، اردوغان اضافه نمود: به هیچ وجه امکان ندارد که عزم خود در شرق مدیترانه را کنار بگذاریم، ما به دفاع از حقوق خود ادامه می دهیم. یونان، طرفی است که هرگز پای میز مذاکره نماند. با این حال اگر به میز برگردند، ما نیز مصاحبه ها را ادامه می دهیم.

سران کشور های عضو اتحادیه اروپا در جلسه ماه اکتبر خود به ترکیه هشدار داده بودند یا دست از فعالیت های اکتشاف نفت و گاز در شرق مدیترانه بر دارد یا با عواقب و تحریم های سخت روبه رو گردد.

در هفته های گذشته اقدامات اکتشافی ترکیه در شرق دریایی مدیترانه به تشدید تنش ها میان این کشور و کشور های اروپایی منجر شده است.

یونان و قبرس به همراه بعضی کشور های اروپایی می گویند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقدامات هشدار داده اند. ترکیه، اما اعلام نموده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریا های سیاه و اژه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1665

به "حمایت اتحادیه اروپا از تحریم ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت اتحادیه اروپا از تحریم ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید