گردشگری زمینه اصلی توسعه استان کرمانشاه است

به گزارش تور گرجستان ارزان، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، گردشگری زمینه اصلی توسعه استان کرمانشاه است.

گردشگری زمینه اصلی توسعه استان کرمانشاه است

محمدرضا سهیلی در جلسه شورای معاونین اداره کل اظهار کرد: با توجه به اینکه به خاتمه سال اقتصادی پروژه های عمرانی نزدیک می شویم، جذب کامل اعتبارات باید بصورت ویژه در دستور کار معاونین قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کرمانشاه، اضافه نمود: بعلاوه ترمیم اعتبارات پیشنهادی سفر رئیس جمهور که برترین منبع برای پیشبرد پروژه هاست، با جدیت پیگیری گردد.

او ادامه داد: با توجه به نگاه استاندار کرمانشاه و ظرفیت هایی که وجود دارد، جهانگردی زمینه اصلی توسعه استان است که حوزه کاری این اداره کل است.

سهیلی توضیح داد: جهانگردی در نگاه مدیریت ارشد استان جایگاه ویژه ای دارد که احتیاجمند کار جدی است.

او گفت: برای اینکه برنامه ها با شکل مناسب و اصولی پیش برود باید در اولین گام داده ها و بانک اطلاعات اداره کل تکمیل گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کرمانشاه اضافه نمود: این یک احتیاج لازم است که یک کار کامل جی آی اس برای آثار تاریخی استان با اولویت بندی آثار شاخص در اولویت قرار گیرد.

او ادامه داد: بعلاوه برای جذب سرمایه گذاری در حوزه جهانگردی باید یک اقدام جهادی انجام گردد.

سهیلی با بیان اینکه سرمایه گذارهای بزرگ را باید به استان آورد و از ظرفیت بخش های خصولتی توانمند استفاده کرد، گفت: جذب سرمایه گذاری های تازه و اثرگذار باید در اولویت کاری اداره کل قرار گیرد.

او با اعلام اینکه صنعت جهانگردی در آینده حرف اول را در اقتصاد می زند، اظهار کرد: جهانگرد باید برای ما اولویت داشته باشد و برای جهانگرد محور توسعه بودن جا انداخته گردد و اینکه جهانگرد به اقتصاد کشور یاری کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کرمانشاه با بیان اینکه باید به رفاه جهانگرد یاری کنیم، توضیح داد: نباید فقط به استفاده از ظرفیت آثار تاریخی و جاذبه های جهانگردی اکتفا کنیم بلکه باید در کنار اینها توسعه امکانات رفاهی را در اولویت قرار دهیم، زیرا مردم دیگر برای رفاه و آسایش سفر می نمایند.

او به ضرورت درجه بندی خدمات جهانگردی بویژه رستوران ها تاکید نمود و گفت: با این کار هم جهانگردان قدرت انتخاب دارند و هم تاسیسات جهانگردی ناچار به ارائه خدمات با کیفیت تر هستند.

سهیلی فراهم کردن امکانات مناسب و استفاده از ظرفیت مجازی برای راهنمایی جهانگردان یک اولویت است، اضافه نمود: بعلاوه برگزاری و تعریف رویدادهای متناسب با ظرفیت های هر منطقه و شهرستان یکی دیگر از برنامه هایی است که باید پیگیری گردد.

او ادامه داد: بعلاوه عدالت در تقسیمات جهانگردی در سطح استان باید رعایت گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کرمانشاه گفت: برای پیشبرد برنامه های توسعه ای استفاده حداکثری از ظرفیت های بین بخشی و سایر دستگاه ها و نیز بخش خصوصی را با جدیت دنبال می کنیم.

او بعلاوه به ضرورت سرمایه گذاری در حوزه صنایع دستی اشاره نمود و گفت: علاوه بر یاری به برندسازی، نوآوری و احداث بازارچه های دائمی، باید یک بستر اینترنتی مناسب برای معرفی و فروش کالاهای صنایع دستی فراهم گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2393

به "گردشگری زمینه اصلی توسعه استان کرمانشاه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری زمینه اصلی توسعه استان کرمانشاه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید