در ایتالیا، ایتالیایی باشید!

به گزارش تور گرجستان ارزان، برای اولین بار به ایتالیا می روید؛ پس این موارد یادتان نرود

در ورای تعاریفی که از ایتالیا شنیده ایم، ایتالیای واقعی به چه شکلی است؟ بهترین راه برای گشت و گذار در این کشور چیست؟ رسوم محلی مردم آن چگونه است؟ در این کشور باید چگونه لباس بپوشیم؟ در این نوشتار بعضی از مهم ترین نکاتی که می تواند در نخستین سفر شما به ایتالیا سودمند بوده و موجب گردد این کشور را با خاطره ای خوش و تجربه ای جادویی ترک کنید، ارائه می شوند. با خبرنگاران همراه باشید:

در ایتالیا، ایتالیایی باشید!

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

مانند محلی ها غذا بخورید

فرقی ندارد که شما در یک خانه روستایی ویژه گردشگری کشاورزی در توسکانی هستید یا مغازه فروش پیتزای هیزمی در ناپل، غذا خوردن در بیرون از خانه یکی از تفریحات بزرگ مردم محسوب می گردد. در این کشور هیچ محدودیتی از نظر وجود محل غذاخوری ها وجود ندارد، گزینه های مختلفی از رستوران های ستاره دار میشلین تا رستوران های ساده ایتالیایی (trattorias)، کافه ها، پیتزا فروشی ها و … در برابر شما وجود دارد. ایتالیایی ها معمولا دیر غذا می خورند و اگر می خواهید بر این اساس عمل کنید، برای ساعت 1 و نیم ناهار خورده و بین ساعت 8 و نیم تا 9 نیز برای صرف شام اقدام کنید. این موضوع هر چه به سمت جنوب بروید بیشتر مشاهده می گردد. یک وعده غذای کامل ایتالیایی شامل اشتها آورها ؛ پیش غذاها که معمولا پاستا یا ریزوتو هستند (risotto یک نوع غذای ایتالیایی پخته شده توسط برنج و خامه است که درکنار سوپ استفاده می گردد . این غذا ممکن است شامل سوپ گوشت، ماهی و یا سوپ سبزیجات باشد. بسیاری از ریزوتوها حاوی پنیر، کره و پیاز هستند. به طور کلی این یکی از روش های پخت برنج در ایتالیا است.) ، غذای اصلی یا secondo که معمولا حاوی ماهی یا گوشت است، دورچین و دسر می گردد. البته لازم نیست شما همه این غذاها را با هم بخورید، تنها ضروری است آن هایی را که دوست دارید، انتخاب نموده و سفارش دهید. در رستوران های ایتالیا باید درخواست صورت حساب از طرف شما اعلام گردد وگرنه خود به خود برای شما صورت حساب آورده نخواهد شد.

نکات مهم: اسپاگتی را با چنگال بخورید نه با قاشق، هیچگاه با پاستای خود نان نخورید ، باور کنید اگر بشقاب شما سسی باشد هیچ ایرادی ندارد اما از تمیز کردن آن با نان خودداری کنید. اگر پیتزا را با دست بخورید هم هیچ اشکالی ندارد.

آداب خوردن قهوه

توقفی کوتاه در یک کافه و نوشیدن قهوه یکی از رسوم جاری زندگی مردم ایتالیا محسوب می گردد. برای این کار مثل مردم محلی ابتدا پول را به صندوق تحویل داده و با ارائه قبض به متصدی قهوه، فنجان قهوه خود را تحویل بگیرید. وقتی قهوه خود را تحویل گرفتید در محل ایستادن، آن را بنوشید، نشستن پشت میز بد نیست اما هم زمان بیشتری را می طلبد و هم باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

قهوه سنتی ایتالیایی، اسپرسو است اما در ایتالیا از عبارت اسپرسو به ندرت استفاده می گردد. کاپوچینو معمولا برای صبحانه استفاده شده و در کنار نوعی شیرینی به نام cornetto خورده می گردد. به خاطر داشته باشید کاپوچینو هیچ وقت در ایتالیا پس از ساعت 11 صبح سرو نمی گردد. وقتی در یک رستوران هستید، خوردن قهوه پس از دسر مسئله ای ندارد اما هیچ گاه آن را به همراه غذای اصلی خود سفارش ندهید.

حرفه ای خرید کنید

بیشتر فروشگاه های ایتالیایی برای بعد از ظهرها یک استراحت و تعطیلی کوتاه دارند و بین ساعت 13 تا 16 تعطیل هستند و سپس تا ساعت 20 به فعالیت خود ادامه می دهند. البته امروزه این سنت تا حدی تغییر نموده و در بسیاری از شهرهای بزرگ، مغازه ها در کل روز باز بوده و حتی صبح های یکشنبه نیز به فعالیت مشغول هستند. در ایتالیا شما می توانید تعداد زیادی فروشگاه و بوتیک زنجیره ای پیدا کنید. اما خرید از فروشگاه های کوچک لباس فروشی و کارگاه های صنایع دستی، جذابیت خاص خود را دارد. یکی از فروشگاه های خوب در این حوزه، فروشگاه Giulio Giannini e Figlio در فلورانس است که از قرن نوزدهم تاکنون در زمینه فراوری و ساخت آثار هنری کاغذی بسیار نازک فعالیت می نمایند.

برای خرید تدارکات پیک نیک یا تنها لذت بردن از بازارهای محلی می توانید به سوپرمارکت هایی مانند Campo de Fiori در روم یا Mercato di Rialtoare در ونیز مراجعه کنید. در شهرهای تاریخی مانند بولونیا و میلان نیز افراد خبره در زمینه خوراک و نوشیدنی ها وجود دارند که می تواند جالب باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 695

به "در ایتالیا، ایتالیایی باشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ایتالیا، ایتالیایی باشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید