یاری 6.1 میلیارد دلاری توکیو به 5 کشور آسیایی، رقابت مالی با پکن

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از فرانس 24، ژاپن در روز شنبه از تصمیم خود برای اعطای یاری 6.1 میلیارد دلاری به 5 کشور حوزه رودخانه مکونگ اطلاع داد. گفته می گردد که این اقدام در جهت نفوذ هرچه بیشتر توکیو در این منطقه و در رقابت با حضور چشمگیر چین صورت می گیرد.

یاری 6.1 میلیارد دلاری توکیو به 5 کشور آسیایی، رقابت مالی با پکن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن این خبر را در نشست اقتصادی که با رهبران کشورهای کامبوجیه، میانمار، تایلند و ویتنام داشت اظهار داشت.

به این ترتیب، توکیو طی 3 سال آینده مبلغ 750 میلیارد ین ژاپن معادل با 6.1 میلیارد دلار آمریکا را برای یاری به توسعه زیرساخت های این کشورها صرف خواهد نمود.

البته معلوم نیست که مبلغ اعلام شده تحت یک بسته اقتصادی جدید ارایه خواهد شد و یا یاری هایی که ژاپن پیشتر به این کشورها اختصاص داده را نیز شامل می گردد.

بخشی از این یاری در قالب وام اعطا خواهد شد. ناگفته نماند که دولت آبه در کوشش است تا وجه جهانی اقتصاد خود را به وسیله مشارکت در پروژه زیرساخت های شهری، سیستم های ریلی و نیروگاه های فراوری برق ارتقا دهد.

در این بین، نفوذ اقتصادی و سیاسی چین موجب شده که توکیو بیش از پیش نقش آفرینی در منطقه و در تعامل با کشورهای عضو آ سه آن (جنوب شرق آسیا) را خواهان گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 811

به "یاری 6.1 میلیارد دلاری توکیو به 5 کشور آسیایی، رقابت مالی با پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 6.1 میلیارد دلاری توکیو به 5 کشور آسیایی، رقابت مالی با پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید