کرونا ، افزایش ابتلای روزانه در بلژیک؛ مبتلایان در اسپانیا به 220 هزار تن رسید

به گزارش تور گرجستان ارزان، همزمان با عبور تلفات ویروس کرونا در قاره اروپا از 110 هزار نفر، فرایند افزایش شمار مبتلایان و فوتی های ویروس کرونا در کشورهای اسپانیا، بلژیک و سوئیس ادامه دارد.

کرونا ، افزایش ابتلای روزانه در بلژیک؛ مبتلایان در اسپانیا به 220 هزار تن رسید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شمار مبتلایان به ویروس کووید19 در اسپانیا در حالی امروز (جمعه) به دویست وبیست هزار نفر رسید که تعداد ابتلای روزانه بعد از یک کاهش چشمگیر، مجددا رو به افزایش گذاشته است.

وزارت بهداشت اسپانیا - که در رتبه دوم کشورهای آلوده به ویروس کرونا در جهان است - در بیانیه ای اعلام نمود که طی بیست وچهار ساعت گذشته 6740 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که در یک ماه اخیر کم سابقه بوده است.

افزایش تصاعدی این آمار در مقایسه با روز گذشته در حالی است که شمار مبتلایان روزانه در این کشور روز سه شنبه برای اولین بار در چند هفته اخیر کمتر از 4000 نفر اعلام شده بود.

بر اساس آمار قرار گرفته روی وبگاه مؤسسه درمانی کارلس سوم، همچنین از روز گذشته تا کنون 367 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که کمترین میزان تلفات روزانه در یک ماه اخیر است.

با احتساب آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به 219764 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 22524 تن افزایش یافت.

سرویس سلامت عمومی فدرال بلژیک نیز گزارش داد طی بیست وچهار ساعت گذشته، 1496 مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که به فرایند کاهشی دو روزه ابتلای جدید در بلژیک پایان داد.

به نوشته وبگاه روزنامه براسل تایمز، همچنین از روز گذشته تا کنون 190 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بلژیک جان خود را از دست داده اند که نسبت به روز گذشته کاهش داشته است.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به 44293 نفر و شمار قربانیان آن نیز به 6679 نفر افزایش یافت.

اداره فدرال بهداشت عمومی سوئیس نیز گزارش داد شمار مبتلایان در این کشور به رقم 28496 نفر رسیده است.

به نوشته وبگاه تریبون دو ژنو تعداد کل بیمارانی که بر اثر ابتلا به این ویروس در سوئیس جان خود را از دست داده اند به 1552 نفر افزایش پیدا کرده است.

برآوردهای وبگاه وُرلداُمتر نشان می دهد تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شده اند از دو میلیون و هفتصد هزار نفر گذشته که سهم قاره اروپا از این میان، حدود 1 میلیون و دویست هزار نفر است.

همچنین خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه گزارش داد که بر اساس آمار جمع آوری کرده از کشورهای اروپایی، 110 هزار مورد از فوتی ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در قاره اروپا رخ داده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1287

به "کرونا ، افزایش ابتلای روزانه در بلژیک؛ مبتلایان در اسپانیا به 220 هزار تن رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ، افزایش ابتلای روزانه در بلژیک؛ مبتلایان در اسپانیا به 220 هزار تن رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید