نگرانی چین از دردسر های اومیکرون برای المپیک زمستانی

به گزارش تور گرجستان ارزان، چین به عنوان میزبان بازی های المپیک زمستانی نسبت به چالش ها و مشکلاتی که سویه تازه کرونا برای برگزاری بازی ها ایجاد خواهد نمود، ابراز نگرانی نموده است.

نگرانی چین از دردسر های اومیکرون برای المپیک زمستانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه در خبری فوری گزارش داد که چین اعلام نموده سویه نو ویروس کرونا با نام اومیکرون منجر به چالش هایی برای برگزاری بازی های المپیک زمستانی خواهد شد.

وزارت خارجه چین امروز اظهار داشت که این سویه نو چالش هایی در زمینه کنترل و پیشگیری ایجاد خواهد نمود اما باوجود این مسائل چین این بازی ها را بدون دردسر برگزار خواهد نمود.

این سویه برای اولین بار در 24 نوامبر در آفریقای جنوبی به سازمان بهداشت گزارش شد که پس از آن تعداد مبتلایان با شیب بسیار بالایی افزایش یافت.

سازمان بهداشت جهانی (دوشنبه) اظهار داشت که سویه نو ویروس کرونا با نام اومیکرون احتمالا در نقاط مختلف جهان توسعه خواهد یافت. خطر ابتلا به این سویه در سطح جهانی بسیار بالا است و میتواند در بعضی منطقه ها عوارض شدیدی به همراه داشته باشد .

سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت: اومیکرون تعداد زیادی جهش بی سابقه داشته که بعضی از آنها برای تاثیر بالقوه بر راستا پاندمی نگران کننده هستند.

در ادامه بیانیه این سازمان آمده است: ریسک جهانی کلی مرتبط با این سویه بسیار بالا ارزیابی شده است.

این سویه در کشورهای مختلف ازجمله استرالیا، بریتانیا، آلمان، ایتالیا، ژاپن و بلژیک شناسایی شده و بعضی از این کشورها از ترس شیوع دوباره کرونا اقدام به بستن مرزهای خود نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2268

به "نگرانی چین از دردسر های اومیکرون برای المپیک زمستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی چین از دردسر های اومیکرون برای المپیک زمستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید