کاهش 70 درصدی نقایص عصبی در جنین با مصرف اسید فولیک

به گزارش تور گرجستان ارزان، خبرنگاران/خراسان شمالی پزشک متخصص زنان، زایمان و نازایی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف اسید فولیک قبل بارداری و در حین آن از 70 درصد نقایص لوله عصبی و مسائل ناشی از آن پیشگیری می نماید.

کاهش 70 درصدی نقایص عصبی در جنین با مصرف اسید فولیک

دکتر کتانه کاظمی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهارکرد: مصرف اسید فولیک سه ماه قبل از بارداری و تا انتها 9 ماهه این دوران برای حفظ سلامت مادر و جنین و پیشگیری از اختلالات عصبی لازم و لازم است و نقش مهمی در رشد سیستم و تشکیل لوله های عصبی جنین دارد.

وی میزان مصرف این قرص را برای هر فرد 400 میکروگرم (قرص یک میلی گرمی) عنوان نمود و اضافه کرد: افرادی که سابقه مشکل قبلی در زمینه نقایص عصبی داشتند، مبتلایان به دیابت تحت کنترل با انسولین و افرادی که داروهای ضد تشنج مصرف می نمایند، به مصرف دوز بالای اسیدفولیک به دستور پزشک احتیاج دارند.

کاظمی مصرف اسیدفولیک را در مبتلایان به تالاسمی مینور مفید و موثر دانست و توضیح داد: مصرف سبزیجات دارای برگ سبز تیره که حاوی اسید فولیک و ... است و در تامین احتیاجهای تغذیه ای تاثیر به سزایی دارد، توصیه می گردد.

وی اظهار داشت: همه افرادی که تصمیم به باردار شدن دارند، با مراجعه به پزشک متخصص و اطمینان از سلامت بدن خود با تجویز پزشک به مصرف اسید فولیک اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1007

به "کاهش 70 درصدی نقایص عصبی در جنین با مصرف اسید فولیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 70 درصدی نقایص عصبی در جنین با مصرف اسید فولیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید