چرا روسیه در حال احیای ساختارهای نظامی خود در قطب شمال است؟

به گزارش تور گرجستان ارزان، مقام وزارت امور خارجه روسیه گفت: تصمیم برای احیای زیرساختارهای نظامی این کشور در منطقه ها قطبی برای تأمین امکانات دفاعی در این جهت گیری اتخاذ شده که اهمیت راهبردی برای امنیت ملی و اقتصاد روسیه دارد.

چرا روسیه در حال احیای ساختارهای نظامی خود در قطب شمال است؟

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، نیکولای کارچونوف سفیر موقعیت های خاص وزارت امور خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد این کشور در شورای قطب در گفت وگو با این خبرگزاری شرح داد که چرا روسیه در حال تقویت زیرساختارهای نظامی خود در قطب شمال است.

پیش از این، سخنگوی رسمی ناتو خاطرنشان کرد که کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی در نشست سران ماه ژوئن موضوع افزایش امکانات نظامی روسیه در منطقه ها قطبی را آنالیز خواهند کرد. به گفته وی، روسیه در حال توسعه توان بالقوه نظامی خود، حتی با شدت بیشتری در مقایسه با دوران جنگ سرد است.

کارچونوف در این باره گفت: تدابیر اتخاذ شده از سوی روسیه برای احیای زیرساختارهای نظامی در منطقه ها قطب شمال که عملاً در دهه 1990 طور کامل از بین رفته بود، با هدف تأمین امکانات دفاعی کشور ما در این جهت گیری جغرافیایی است که دارای اهمیت راهبردی برای امنیت ملی و اقتصاد روسیه دارد. به گفته وی، بیش از 10 درصد فراوری ناخالص ملی و بیش از 20 درصد صادرات روسیه در منطقه ها قطبی فراوری می گردد.

این دیپلمات روس در عین حال گفت: مسکو روی ایجاد شرایط امن برای تحقق طرح های مالی و تأمین توسعه اجتماعی-مالی در این منطقه حساب می نماید.

وی یادآور شد که نمایندگان روسیه بارها اعلام نموده اند که فعالیت نظامی این کشور در منطقه های از خاک روسیه که در قطب شمال قرار گرفته است، هیچ یک از تعهدات بین المللی این کشور را نقض ننموده و تهدیدی برای امنیت سایر کشورهای منطقه بوجود نمی آورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2032

به "چرا روسیه در حال احیای ساختارهای نظامی خود در قطب شمال است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا روسیه در حال احیای ساختارهای نظامی خود در قطب شمال است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید