نگرانی اروپا نسبت به تمایل یونان برای همکاری با روسیه

به گزارش تور گرجستان ارزان، خبرنگاران: رئیس مجلس اروپا نگرانی خود را در مورد موضع دولت جدید یونان در حمایت از روسیه اعلام نموده است.

نگرانی اروپا نسبت به تمایل یونان برای همکاری با روسیه

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه آلمانی ولت ام سونتاگ، مارتین شولتز رئیس مجلس اروپا ضمن ابراز نگرانی از تمایل دولت جدید یونان برای همکاری با روسیه، تاکید نمود که من به نخست وزیر جدید یونان (آلکسیس تسیپراس)، گفتم که شما خواهان همبستگی با شرکای اروپایی هستید. ولی گام نخست شما بر خلاف همبستگی و هماهنگی در سیاست خارجی بوده است. چیز خوبی از ادامه این رویکرد، حاصل نخواهد شد.

دولت جدید یونان پیش از این آمادگی خود را برای همکاری با روسیه اعلام نموده و خواهان لغو تحریم های اتحادیه اروپا شده است.روز سه شنبه گذشته، رهبران اتحادیه اروپا از شورای روابط خارجی خواستند تا تحریم های جدیدی را علیه روسیه مد نظر قرار دهند. کشورهای اروپایی، روسیه را به دخالت در بحران شرق اوکراین متهم نموده اند و مسکو نیز بارها این اتهامات را رد نموده است.

یونان اعلام نموده است که مخالف تحریم های ضد روسی است چرا که این تحریم ها به ضرر اقتصاد یونان به خصوص بخش کشاورزی است. روسیه در ماه اوت 2014 میلادی در واکنش به تحریم های اعمال شده از سوی کشورهای غربی، واردات محصولات کشاورزی از این کشورها را تحریم نموده است.

شولتز اضافه نمود: چنین موضعی از سوی دولت جدید یونان با این هدف بوده است تا به افکار عمومی نشان دهد که افراد جدیدی در یونان به قدرت رسیده اند.

حزب سیریزای یونان در انتخابات اخیر این کشور به پیروزی رسیده است. این حزب چپگرا مخالفت شدید خود را با اجرای سیاست های ریاضتی اعلام نموده و خواهان مذاکره مجدد با وام دهندگان بین المللی شده است. پیروزی این حزب، احتمال خروج یونان از منطقه یورو را تقویت نموده است.

یانیس واروفاکیس وزیر دارایی جدید یونان روز آدینه، توضیح داد که نخستین اقدام ما به عنوان دولت این خواهد بود که به همکاری با برنامه نجات مالی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول ادامه نخواهیم داد و درخواستی نیز برای تمدید این برنامه نخواهیم داشت.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 585

به "نگرانی اروپا نسبت به تمایل یونان برای همکاری با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی اروپا نسبت به تمایل یونان برای همکاری با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید