ورود 100 کروکودیل از مالزی به جزیره قشم

به گزارش تور گرجستان ارزان، رئیس اداره دامپزشکی قشم گفت: 100 سر کروکودیل با محوز سازمان دامپزشکی کشورر از مالزی وارد جزیره قشم شد.

ورود 100 کروکودیل از مالزی به جزیره قشم

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران،،امین درا با بیان اینکه واحد شمارش کروکودیل ها سر است، اضافه نمود: با توجه به شرایط مناسب و مشابه شهرستان قشم با زیستگاه این حیوان، پرورش کروکودیل در قشم امکان پذیر است.

وی با اشاره به فعالیت شرکت نوپک به عنوان نخستین مزرعه پرورش کروکودیل کشور، اظهار کرد: این شرکت برای توسعه و تکمیل ظرفیت پرورش خود اقدام به انتقال یکصد سر کروکودیل به جزیره قشم کرد.

درا ادامه داد: کروکودیل های خریداری شده توسط این شرکت به وسیله اسکله بهمن وارد جزیره قشم شد و پس از آنالیز مدارک و با توحه به صدور مجوز اصلی واردات، جهت سپری شدن دوران قرنطینه توسط اداره دامپزشکی ترخیص و به جزیره هنگام انتقال یافت.

وی یکی از وظایف اصلی دامپزشکی را کنترل و پایش بیماری های دام و پابزیان عنوان و اضافه نمود: این سیاست مانع از انتقال بیماری ها به داخل کشور می گردد و رویکردی در جهت حفظ سلامت جمعیت انسانی و دامی کشور به شمار می رود.

رئیس اداره دامپزشکی قشم اظهار کرد: صنعت پرورش کروکودیل با توجه به مرغوب بودن پوست این حیوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شرکت نوآوران پویا کیمیا (نوپک) قشم در سال 1386 تاسیس شد و این شرکت مجری مزرعه و پارک پرورش کروکودیل نوپک قشم است که به عنوان طرحی نوآورانه و کارآفرین در ایران شناخته می گردد.

مزرعه کروکودیل نوپک در استان هرمزگان، جزیره هنگام و پارک کروکودیل نوپک در جزیره قشم واقع شده است و تکثیر کروکودیل ها در مزرعه نوپک و پرورش و پذیرش گردشگران در پارک کروکودیل نوپک انجام می گردد.

منبع: ایرنا

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 737

به "ورود 100 کروکودیل از مالزی به جزیره قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 100 کروکودیل از مالزی به جزیره قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید