هشدار پوتین به غرب: زیاد از حد با ببر روسیه گلاویز نشوید

به گزارش تور گرجستان ارزان، پوتین رفتار دسته ای و جمعی بعضی کشورهای غربی در مقابل روسیه را کفتارگونه توصیف کرد و گفت کشورش مثل ببر به صورتی سریع و قاطع به هرگونه تهدیدی پاسخ خواهد داد.

هشدار پوتین به غرب: زیاد از حد با ببر روسیه گلاویز نشوید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

رییس فدراسیون روسیه در نطق سالانه خود به کشورهای غربی هشدار داد مراقب عبور از خط قرمزهای روسیه باشند چون در این صورت ممکن است به شدت پشیمان شوند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین رییس فدراسیون روسیه امروز(چهارشنبه) در نطق سالانه 90 دقیقه ای خود به کشورهای غربی هشدار داد از خط قرمزهای روسیه عبور ننمایند.

روابط روسیه و کشورهای غربی اخیرا بر سر پاره ای مسایل از جمله زندانی شدن الکسی ناوالنی - چهره اپوزیسیون روسیه که مورد حمایت دولت های غربی است - و اوضاع متشنج در مرزهای شرقی اوکراین، تیره شده است و مسکو و بعضی پایتخت های غربی اقدام به اخراج سفرا و هیات های دیپلماتیک یکدیگر نموده اند.

عکس: آسوشیتدپرس- پوتین در نطق سالانه امروز- 21 آوریل 2021

پوتین در نطق امروز خود به کشورهای غربی هشدار داد در صورتی که از خط قرمزهای روسیه عبور نمایند با پاسخی سریع و سخت و پشیمان نماینده روبرو خواهند شد. او گفت تشخیص قرمزها در هر حوزه ای با روسیه است.

او گفت: من امیدوارم که کسی به خود جرات عبور از خط قرمز روسیه را ندهد و این ما هستیم که در هر مورد خاص معین خواهیم کرد که خط قرمزها کجاست.. عاملان هر گونه تحرکی که منافع بنیادین امنیتی ما را به خطر بیندازد، از واکنش ما چنان پشیمان خواهند شد که پیشتر نشده اند.

پاسخ روسیه سریع و سخت خواهد بود

پوتین استقرار دهها هزار نیروی نظامی کشورش در مرز با اوکراین را یک مساله حاکمیتی و عادی توصیف کرد و گفت این اقدام تهدیدی متوجه کسی نمی نماید و روسیه آزاد است نیروهای نظامی خود را در هر منطقه ای از خاک خود مستقر کند.

رییس فدراسیون روسیه اضافه نمود: ما واقعا نمی خواهیم پل ها را بسوزانیم اما اگر بعضی نیت های خوب ما را با بی تفاوتی یا ضعف اشتباه بگیرند و قصد نمایند آن پل ها را بسوزانند یا حتی منفجر نمایند، پاسخ روسیه نامتقارن، سریع و سخت خواهد بود.

پوتین بدون اشاره مستقیم به ایالات متحده آمریکا، تحریم های مالی غیرقانونی با انگیزه های سیاسی را نوعی کوشش خام برای اعمال اراده خود به دیگران توصیف نموده و این تحریم ها را محکوم کرد. او گفت که روسیه خویشتنداری نشان داده و اغلب از پاسخ دادن به این قبیل اقدامات خصمانه کشورهای غربی خودداری می نماید.

تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه

دولت بایدن هفته گذشته مجموعه ای از تحریم های جدید را علیه روسیه به بهانه دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا و مشارکت این کشور در حملات سایبری به آمریکا، اعمال کرد. مسکو هرگونه مداخله در انتخابات آمریکا و هک آژانس های فدرال این کشور را تکذیب نموده است.

دولت ایالات متحده همچنین دستور اخراج 10 دیپلمات روسی را صادر کرد و ده ها شرکت و شخص روسی را در لیست سیاه تحریم قرار داد و محدودیت های جدیدی را برای اعطای وام های بین المللی به روسیه در نظر گرفت.

در مقابل این اقدامات دولت آمریکا، روسیه نیز دستور داد 10 دیپلمات آمریکایی خاک این کشور را ترک نمایند و 8 مقام فعلی و پیشین ایالات متحده را در لیست سیاه قرار داد و شرایط لازم برای انجام مامموریت های سفارت ایالات متحده در روسیه را سخت تر کرد.

پوتین در سخنرانی امروز خود گفت: روسیه منافع خاص خود را دارد، که ما مطابق با قوانین بین المللی از آنها دفاع خواهیم کرد. اگر کسی از درک این مسئله واضح امتناع ورزد ، از انجام مصاحبه اکراه ورزد و لحن خودخواهانه و متکبرانه ای را انتخاب کند، روسیه همواره راهی برای دفاع از موقعیت خود پیدا می نماید.

رییس فدراسیون روسیه کشورش را به ببر و کشورهای مقابل روسیه را به کفتار تشبیه کرد و ابراز اطمینان کرد که روسیه با توانایی بالای خود قادر است با قاطعیت از منافع خود دفاع کند.

پوتین همچنین به کوشش بعضی کشورهای غربی برای انجام کودتا و ترور در دیگر کشورها اشاره نموده و این اقدامات را عبور از تمامی خط های قرمز دانسته و محکوم کرد.

او به طور تعیین به کوشش نافرجام اخیر آژانس های اطلاعاتی آمریکا در بلاروس برای انجام کودتا و ترور الکساندر لوکاشنکو رییس جمهوری بلاروس و نیز اقداماتی چون طرح ترور نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا و اقدام به کودتا علیه ویکتور یانوکویچ رییس جمهوری پیشین اوکراین در سال 2014 اشاره نمود و گفت: شیوه سازماندهی کودتا و برنامه ریزی برای ترورهای سیاسی مقامات سطوح عالی دیگر کشورها اقدامی محکوم است و همه خط قرمزهای معین شده را نقض می نماید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1921

به "هشدار پوتین به غرب: زیاد از حد با ببر روسیه گلاویز نشوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پوتین به غرب: زیاد از حد با ببر روسیه گلاویز نشوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید