هشدار به مسافران تایلند، مالزی و سنگاپور

به گزارش تور گرجستان ارزان، اداره های میراث فرهنگی استان ها در نامه ای به انجمن های مسافرتی اعلام کردند در برگزاری تورهای گردشگری تایلند، مالزی و سنگاپور به دلیل شیوع ویروس زیکا هشدارهای لازم را به مسافران بدهند.

هشدار به مسافران تایلند، مالزی و سنگاپور

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

شیوع ویروس زیکا در بعضی از کشورها موجب شده است تا مسافران آن ها دچار مسائلی شوند. یکی از این مسائل، عدم دریافت ویزا برای سفر به کشورهای دیگر است.

سنگاپور کشور دیگری است که چند روز پیش از ابتلای 41 نفر دیگر به این ویروس اطلاع داد. هم زمان با تایید 41 سنگاپوری به زیکا، دولت مالزی نیز تدابیر بهداشتی را در مرز دو کشور هنگام ورود و خروج اتباع سنگاپور و مالزی افزایش داد.

وزارت بهداشت مالزی به تازگی ابتلای یک زن باردار در ایالت جوهور در همسایگی سنگاپور را به ویروس زیکا تایید نموده است. این سومین ابتلا به ویروس زیکا در مالزی است و یکی از مبتلایان که دچار بیماری قلبی و کلیوی بود، جان خود را از دست داد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوآلالامپور نیز با توجه به گسترش موارد ابتلا به ویروس زیکا در جنوب شرق آسیا و مشاهده سه مورد آن در مالزی، به مسافران ایرانی راهی این کشور توصیه هایی بهداشتی ارائه کرد.

پس از آن وزارت بهداشت ایران هم هشدارهایی را به برگزارنمایندگان تورهای گردشگری و مسافران این سه کشور گفت.

اکنون بعضی از اداره های کل میراث فرهنگی در استان ها در نامه ای به انجمن های صنفی دفاتر مسافرتی خبر از ممنوعیت این تورها را داده اند. البته بعضی دیگر نیز به اعلام یک هشدار اکتفا نموده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی ساری به انجمن صنفی دفاتر مسافرتی تحت پوشش خود نوشته که در مورد بیماری زیکا در کشورهای تایلند، مالزی و سنگاپور، با توجه به حساسیت موضوع و هر گونه تورگردانی به کشورهای فوق تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

اما علی رفیعی معاون گردشگری استان تهران که دفاتر مسافرتی زیادی را تحت پوشش دارد، گفت:

در این استان ممنوعیتی برای سفر به این کشورها اعلام ننموده ایم. اما به دلیل اینکه وزارت بهداشت نامه ای را به ما نوشت و گفت که توصیه های لازم را بدهیم، این موارد را به دفاتر خدمات مسافرتی تهران نیز ابلاغ کردیم.

در این نامه به تورگردانان توصیه شده که در برگزاری تورهای گردشگری به سه کشور تایلند، مالزی و سنگاپور، به دلیل شیوع ویروس زیکا، توصیه های لازم به مسافران این کشورها ارائه گردد تا هم موارد بهداشتی را در طول سفر رعایت نمایند و هم احتیاط های لازم را به عمل بیاورند اما ذکر این موارد به معنی ممنوعیت در برگزاری این تورها نیست. ما نامه وزارت بهداشت را نیز ضمیمه این ابلاغیه نموده ایم.

اکنون با وجود این که دفاتر مسافرتی، نامه هشدار به مسافران برای سفر به مالزی، تایلند و سنگاپور را گرفته اند موظف هستند که خطرات سفر ایرانی ها به این کشورها را نیز گوشزد نمایند. یکی از این موارد سخت گیری هایی است که برای سفر آنها به کشورهای دیگر انجام می گردد. به عنوان مثال اگر مسافر ایرانی در طول 6 ماه گذشته به یکی از کشورهایی که ابتلا به ویروس زیکا در آن شایع شده است، سفر کند، در هنگام ورود به کشور دیگری مانند ویتنام باید برگه تایید صحت سلامت خود را هم ارائه کند. بعضی دیگر، ویزای ورود را به کسانی که اخیرا به این کشورها سفر نموده اند، نمی دهند.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 697

به "هشدار به مسافران تایلند، مالزی و سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به مسافران تایلند، مالزی و سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید