ایران در فکر جذب بیش از پیش گردشگران چینی

به گزارش تور گرجستان ارزان، ایران به دنبال جلب توجه گردشگران چینی

با توجه به این که ایران و چین در زمینه گردشگری و تبادل اطلاعات فرهنگی روابط خوبی با یکدیگر دارند، از این رو به نظر می آید که مسئولان فرهنگی و گردشگری ایران در حال برنامه ریزی های مثبت و کارایی برای استفاده و جذب گردشگران چینی به کشور می باشند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر مشروح خبر کوشش ایران برای جذب گردشگران چینی را به اتفاق یکدیگر آنالیز نماییم.

ایران در فکر جذب بیش از پیش گردشگران چینی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

با توجه به این که در سال 2001 میلادی کشور ژاپن اقدام به جای دادن ایران در لیست امن کشورهای مورد نظر شهروندان خود برای بازدید قرار داد اما با این حال هنوز هم کشور ایران از نظر سفر چینی ها برای مقاصد گردشگری در رتبه خوبی قرار نگرفته و این نشان دهنده این است که هنوز اقدامات بسیاری برای تحقق این امر ضروری است.

با توجه به آنالیز آمار و ارقام موجود از گردشگری چینی ها، در سال بیش از 130 میلیون نفر از شهروندان چینی از کشور خود خارج شده و به قصد گردشگری کشور خود را ترک می نمایند اما با این حال که همانطور که گفتیم ایران در بین کشورهای امن چینی ها برای گردشگری و بازدید است اما با این حال از این 130 میلیون نفر تنها شاید کمتر از 1 درصد از چینی های گردشگر برای بازدیداز ایران به کشورمان می آیند.

با توجه به تمامی این موارد از طرف دولت و وزارت گردشگری در برنامه های خود به صوت جدی دنبال این هستند که ایران را در اولین انتخاب های گردشگران چینی قرار دهند. به این منظور دولت، با برگزاری کنفرانس های بین المللی که با هدف اطلاع رسانی درست و به جا به شهروندان چینی سازمان داده شده اند، کوشش های بسیار زیادی را انجام داده است تا در نهایت گردشگران بسیار خوش قریحه و البته دست و دل باز چینی را جذب کشورمان ایران نماید.

همواره برای همه این سوال بوده است که چرا با توجه به روابط تجاری و البته همه جانبه نزدیک بین دو دولت ایران و چین، سهم ایران با توجه به این که این پتانسیل را در خود دارد اما با این حال از بزرگ ترین بازار منبع گردشگری در دنیا بسیار کمتر از پتانسیل و ارتباطاتی که در اختیار دارد، محروم است؟

با توجه به استانداردهایی که در صنعت گردشگری و توریسم در تمامی دنیا وجود دارد و بین همه نیز پذیرفته شده است، به نظر می رسد که بسیار بیشتر از قبل باید به این موضوعات به صورت دقیق تر و جزئی تر بها داده گردد. تمام این ها در صورتی است که گردشگران ایرانی از این که چین و شهرهای 1000 رنگش را به عنوان مقصد گردشگری خود نشان دهند بسیار مشتاق هستند.

بر اساس آخرین آماری که سفارت چین در تهران منتشر نموده است، در حدود 17 هزار گردشگر ایرانی در سال 2017 با تئجه به درخواستشان، ویزای چین را دریافت نموده اند و به این کشور سفر نموده اند و این امر در حالی اتفاق افتاده است که که تعداد گردشگران چینی از این مقدار بسیار کمتر بوده است. چینی هایی که وارد ایران شده اند تنها 70 هزارنفر بوده است.

البته نباید از این نکته گذشت که تعداد گردشگران چینی که وارد کشور شده اند و مقصدشان ایران بود است طی 6 ماه گذشته در حدود 8 درصد افزایش یافته است، اما با این حال به نظر می رسد که کشورمان هنوز هم بسیار برای رسیدن به هدفش راه دارد و هنوز هم سهمش از 1 درصدش آن قدر ها هم زیاد نشده و باید به فکر این باشد که هر گردشگر چینی که هست ایران را به عنوان مقصد خود انتخاب نماید.

بر این اساس می توان با یک تحقیق و گشت گذار ساده فهمید که ایران در این را باید از رقیبان بسیار زیادی گذر کند.

طبق آمارهای منتشر شده کاملا رسمی، کشورهایی همچون: هنگ کنگ، ماکائو، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، سنگاپور، ویتنام، فرانسه، ایتالیا،…. و بسیاری دیگر از کشورها که بی شک نام تک تک آنان دراین خبر نمی گنجد، جزء پر طرفدارترین مقاصد گردشگری هستند که چینی های گردشگر تصمیم می گیردند تا به آن جا سفر می نمایند.

با توجه به این خبر امری که پر واضح است و در ابتدا نیز به آن اشاره شد این است که بی شک باید بر روی امکانات گردگیری و همچنین زیرساخت های آن برای سهولت رسیدن به این امر بازنگری و تجدید نظر در جهت بهبودی و بهسازی آن صورت پذیرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 627

به "ایران در فکر جذب بیش از پیش گردشگران چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در فکر جذب بیش از پیش گردشگران چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید