هشدار برلین؛ اروپا با بحران مهاجرتی بزرگ تر از 2015 روبرو خواهد شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، وزیر کشور آلمان ضمن هشدار در خصوص اینکه اروپا با بحران مهاجرتی بزرگ تری نسبت به سال 2015 روبرو می گردد، خواهان یاری به ترکیه و یونان شد.

هشدار برلین؛ اروپا با بحران مهاجرتی بزرگ تر از 2015 روبرو خواهد شد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هورست زیهوفر وزیر کشور آلمان ضمن هشدار در خصوص اینکه اروپا به زودی با موج عظیمی از مهاجران و پناهندگانی روبرو می گردد که از اوج بحران فعلی بزرگ تر خواهد بود، خواهان یاری به ترکیه و یونان شد.

براساس گزارش شبکه روسی راشاتودی، زیهوفر در سفر خود به ترکیه و یونان درباره سیاست های مهاجرتی بحث و گفت وگو کرد و به روزنامه آلمانی ولت آم سونتاگ گفت: ما باید به همتایان اروپایی خود برای کنترل مرزهای خارجی اتحادیه اروپا یاری بیشتری کنیم. ما آنها را مدت ها است تنها گذاشته ایم.

زیهوفر همچنین هشدار داد که اگر اروپا قدرت حل این مشکل را پیدا نکند، شاهد از دست دادن کنترل در زمینه افزایش بحران مهاجران خواهد بود.

وزیر کشور آلمان که با ترک ها، یونانی ها و اورسولا فن در لاین رئیس بعدی کمیسیون اروپا صحبت نموده بود، متعهد شد که این دو کشور هر کاری را انجام خواهند داد تا این اتفاق مجددا رخ ندهد.

طبق گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل، در 9 ماه امسال نسبت به سال 2018 مهاجران بیشتری از آب های ترکیه به سمت یونان رفته اند.

ترکیه و اتحادیه اروپا در سال 2016 به توافقی دست یافتند که بر اساس آن آنکارا پذیرفت به ازای دریافت یاری اقتصادی از اتحادیه اروپا، از عبور پناهجویان سوری به سوی اروپا جلوگیری کند. در آن توافق، اتحادیه اروپا متعهد شد که 6.6 میلیارد دلار برای این توافق اختصاص دهد، اما طبق ادعای آنکارا، تا ژوئن (خرداد) 2019 فقط 2.45 میلیارد دلار از اتحادیه اروپا دریافت نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 630

به "هشدار برلین؛ اروپا با بحران مهاجرتی بزرگ تر از 2015 روبرو خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار برلین؛ اروپا با بحران مهاجرتی بزرگ تر از 2015 روبرو خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید