هاب های تخصصی محصولات استراتژیک در خراسان جنوبی شکل گیرد

به گزارش تور گرجستان ارزان، خبرنگاران/خراسان جنوبی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: باید در زمینه محصولات استراتژیک خراسان جنوبی هاب های تخصصی از این استان شکل گیرد.

هاب های تخصصی محصولات استراتژیک در خراسان جنوبی شکل گیرد

حسین مدرس خیابانی، چهارشنبه شب 4 دی، در نشست کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی اظهار کرد: هرچند در این شرایط تحریم، دولت نمی تواند مانند گذشته مشوق های صادراتی را به تولیدکنندگان ارائه کند، حداقل انتظار صادرکنندگان این است که سنگی جلوی پای آنان گذاشته نگردد.

وی با بیان اینکه برداشتن سنگ ها از جلوی پای صادرکنندگان اولویت دولت است، اضافه نمود: در خصوص بازارهای صادراتی باید تنوع سازی در بازارهای هدف انجام گیرد.

به گزارش خبرنگاران، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی بیان نمود: در خصوص حوزه تجارت از جمله برندسازی، بازاریابی و احداث زیرساخت های تجاری یک بسته تجاری پیشنهاد دادیم.

وی توضیح داد: این بسته به عنوان یک بسته حمایتی با سه امضا بین وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان برنامه و بودجه آماده شده که بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل بانک توسعه صادرات و بانک های عامل دارد و از این محل اعتباری برای توسعه برندسازی اختصاص خواهد یافت.

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های استان، بیان نمود: بازارچه و پایانه مرزی ماهیرود استان ظرفیت خوبی است که به اندازه کافی از این ظرفیت استفاده نمی گردد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی توضیح داد: یکی از مشکلاتی که تولیدکنندگان با آن دست به گریبان هستند، تاخیر در استرداد مالیات بر ارزش اضافه نموده است که روز گذشته در جلسه اتاق بازرگانی اعلام شد که از این پس به صورت ماهانه فهرست بازگشت ارز صادرکنندگان به حوزه مالیاتی اعلام می گردد و تاخیر حدود پنج ماه به تاخیر یک ماه تبدیل می گردد که با این اقدام به بنیه نقدینگی صادرکنندگان ما اضافه نموده می گردد.

مدرس خیابانی اضافه نمود: در زمینه اصلاح مقررات نیز امروز هیات وزیران مصوبه ای برای تسهیل مبادلات مرزی مرزنشینان داشته که به زودی ابلاغ می گردد و هدف این است که بتوانیم از ظرفیت های مرزنشینی برای توسعه تبادلات مرزی و تامین نیازهای کشور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع پایانه صادراتی محصولات استراتژیک خراسان جنوبی به خصوص محصولات عناب و زرشک پیگیری می گردد، اظهار کرد: خراسان جنوبی در زمینه میز تخصصی عناب و زرشک به کشور افغانستان و پایانه مرزی می تواند نقش آفرینی کند تا سطح مبادلات تجاری با کشور افغانستان افزایش یابد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه راه آهن در خراسان جنوبی در حال اجرا است که تکمیل این زیرساخت ها در توسعه صادرات این استان نقش موثری دارد، یادآور شد: مشمول قرار دریافت خراسان جنوبی در قانون کوله بری نیز پیگیری می گردد چرا که شرایط خراسان جنوبی مانند سیستان و بلوچستان است.

مدرس خیابانی یادآور شد: با راه اندازی پایانه صادراتی تخصصی در استان و تفویض میز زرشک و عناب به خراسان جنوبی، می توان فرصت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی استراتژیک استان فراهم کرد.

وی اعلام نمود: در مجموع تراز تجاری کشور در 9 ماهه امسال 65 میلیارد دلار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 962

به "هاب های تخصصی محصولات استراتژیک در خراسان جنوبی شکل گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاب های تخصصی محصولات استراتژیک در خراسان جنوبی شکل گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید