ناسا از ترس خطر، برنامه پیاده روی فضانوردان را لغو کرد

به گزارش تور گرجستان ارزان، ناسا از به تعویق افتادن پیاده روی فضایی دو فضانورد مستقر در ایستگاه بین المللی اطلاع داد.

ناسا از ترس خطر، برنامه پیاده روی فضانوردان را لغو کرد

به گزارش خبرنگار گروه لم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از گاردین، سازمان فضایی آمریکا (ناسا) روز سه شنبه با انتشار پیامی توییتری بیان کرد، به علت دریافت اطلاعاتی مبنی بر وجود خطر زباله های فضایی سرگردان، راهپیمایی فضایی دو فضانورد مستقر در ایستگاه بین المللی را به تعویق انداخته است.

توماس مارشبرن و کایلا بارون، فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی قرار بود اواخر روز سه شنبه در یک پیاده روی فضایی شش و نیم ساعته به بیرون از آزمایشگاه فضایی بروند تا آنتن معیوب ارتباط رادیویی را جایگزین نمایند.

در حالی که ناسا منشاء یا ماهیت زباله هایی را که باعث این تاخیر شده است تعیین نکرده، این نگرانی در خصوص زباله های فضایی تنها یک روز پس از آن رخ می دهد که مقامات ناسا فاش کردند که ابر زباله ایجاد شده به وسیله آزمایش اخیر روسیه، خطر برای فضانوردان را در طول راهپیمایی فضایی افزایش داده است.

به علت نبود فرصت برای ارزیابی درست خطری که می تواند برای فضانوردان ایجادشود، تیم ها تصمیم گرفتند تا راهپیمایی فضایی را تا زمانی که اطلاعات بیشتری در دسترس قرار گیرد به تعویق بیاندازند.

این پیاده روی فضایی قرار بود اولین پیاده روی کایلا بارون و پنجمین پیاده روی توماس مارشبرن باشد؛ این دو فضانورد حدود سه هفته پیش برای اقامت شش ماهه در ایستگاه فضایی بین المللی با موشک دراگون به این ایستگاه سفر کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2211

به "ناسا از ترس خطر، برنامه پیاده روی فضانوردان را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا از ترس خطر، برنامه پیاده روی فضانوردان را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید