6 مورد از جاذبه های دیدنی ورشو

به گزارش تور گرجستان ارزان، جاذبه های دیدنی ورشو

پس از بمباران سال 1944 به دست نازی ها، ورشو تحت نظارت ارتش سرخ در آمد. ورشو امروزی یک شهر مدرن و پرجمعیت است و از نظر حمل و نقل و تکنولوژی در شرایط بسیار مناسبی واقع شده است. در ادامه ما برای شما 6 جاذبه دیدنی این شهر اروپایی را برایتان می آوریم. شما با تهیه بلیط از خبرنگاران و رزرو هتل در خبرنگاران می توانید جاذبه های دیدنی ورشو را از نزدیک ببینید و سفر خوبی را داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید.

6 مورد از جاذبه های دیدنی ورشو

ورشو یا به زبان محلی همان ورشاوا، مرکز کشور لهستان است و 2 میلیون نفر جمعیت دارد. بعلاوه ورشو، یکی از بزرگترین شهرهای لهستان است. ورشو از جمله شهرهایی است که در روبدادهای جنگ جهانی دوم به شدت دچار آسیب شد و به دست آدولف هیتلردر سال 1944، مورد حملات زمینی و هوایی نهاده شد و 95 درصد شهر با خاک یکسان شد. ورشو به معنی متعلق به واراز یا همان اسلاوی است. ورشو جاذبه های بسیاری دارد که تماشاش، به هر مسافر و جهانگردی بسیار توصیه می شود. این شهر اروپایی از قرن 9 میلادی به صورت مسمتر سابقه سکونت دارد و از قرن 14 و 15 به عنوان یکی از شهرهای مهم و پرنفوذ اروپایی به جای مانده است.

1- شهر قدیم ورشو ( old town)

یکی از مجذوب نماینده ترین قسمت های تماشای شهر ورشو، شهر قدیمی یا همام ورشوی قدیم است. این قسمت از شهر پر از خانه های مثلثی شکل و قدیمی است که انگار با شهر سنگ فرش شده اند. این قسمت از شهر طی بمباران های 1944، در حد بسیاری زیادی دچار آسیب و تخریب شد اما در سال 1970 به وسیله نظارت حکومت شوروی بازسازی شد. ورشو قدیم به خاطر وجود کلیساهای سبک باروک که همراه با دیواره های دفاعی و معماری رنگین و فوق العاده اش است، به ثبت یونسکو رسیده است. شما لا به لای ساختمان های قدیمی و مخروبه چند ساختمان کاملا نو و مدرن می بینید که واقعا چشم انداز جالبی درست می نمایند و تلفیق خوبی از قدیم و تازه به بیننده می دهند. کافه ها و رستوران های قدیمی و اصیلی در ورشو قدیم وجود دارد و شما با گذراندن وقت در این مکان ها می توانید یافته های بسیاری از شهر ورشو و فرهنگ و آداب رسوم ورشویی ها و لهستانی ها کسب کنید.

2- پارک لازینکی (lazienki Park)

پارکی زیبا و تماشای که در قرن 17 به سبک باروک به وسیله دومنیکو مرلینی، یوهان کریستین کامسترز و یان کریستسن برای هر نوع سرگرمی وسرگرمی طراحی شده است. این پارک زیبا از دو بخش کاخ و پارک تشکیل شده است. کاخ اشتاین اسلو آگست، روی دریاچه لازینکی نهاده شده و از این رو به کاخی بر روی آب لقب گرفته است. کاخ موجود در پارک در جنگ جهانی دوم نابود شد و تنها آرامگاه سربازان گمنام این عمارت به جای مانده است. راستا این پارک از درختان، دریاچه های پر از ماهی و فواره های تزئینی و مجسمه های زیبا و افسانه ای، تزئین شده است.

3- کاخ فرهنگ وروشو

این کاخ در دوره حضور شوروی در لهستان ساخته شده است و نمادی از سلطه شوروی بر این کشور به حساب می آمده است. این کاخ 221 متر ارتفاع دارد و 42 طبقه ای است. برای تماشا منظره ها طبیعی و تماشای های شهر ورشو، همانند مردم ورشو حتما سری به طبقه 30 این ساختمان بزنید. کاخ علم و فرهنگ در سال 1989 مصادف با خروج روس ها به صورت متروک در آمد و از آن استفاده دیگری نشد اما در حال حاضر کنسرت های خوانندگان معروف جهان به خصوص سبک راک در آن برگزار می شود. وزیر وقت امور خارجه لهستان در سال 2009 تصمیم گرفت با ساختمان تاریخی که یادآور حضور شوروی ها در لهستان است، مبارزه کند. رادوسلاو سیکورسکی پیشنهاد داد تا این ساختمان تخریب شود در فیلم های لهستانی این ساختمان بارها با یاری صحنه های ویژه و گرافیک کامپیوتری نابود شده است. سیکورسکی حتی به این توجه نکرد که نام این ساختمان در لیست یادبودهای تاریخی تحت حفاظت یونسکو به ثبت رسیده است. به هر حال مردم لهستان به این ساختمان به چشم یک جاذبه تاریخی نگاه می نمایند نه بیشتر.

4- موزه قیام

موزه ای با دید انقلابی در انبار تراموای قدیمی ورشو که به رویدادهای سیاسی و نظامی منجر به قیام سال 1944، قبل از حمله بمبارانی هیتلر اشاره دارد. در این موزه ویدئوهایی با سبک سیاه و سفید و قدیمی که از روزهای قدیم لهستان و ورشوی آن روز مانده است را نمایش می دهد. این موزه چشم شما را در برابر حقایق و وقایعی که از حمله نازی ها بر این شهر گذشت، روایت می نماید و بینش تاریخی دیگری از این اتفاقات را برای شما به ارمغان می آورد.

5- کاخ سلطنتی ورشو

کاخ سلطنتی ورشو در قرن 13 در میدان قدیمی شهر با آجرهای سرخ رنگ ساخته شده است. این کاخ زمانی اقامتگاه سیاسیون لهستانی بوده است. این قصر هم در حمله 1944، آسیب دید اما بعد از آن که بازسازی شد، به شکل چشمگیری دوباره با شکوه و خیره نماینده به نظر می آید. از جمله زیبایی های چشم نواز داخلی این کاخ می توان به دالان های مرمر و تزئینات گچ بری و شکل مبلمان اتاق ها و تالارهای کاخ اشاره نمود. اموال هنری کاخ سلطنتی در طول ناآرامی های که از سر گذراند به وسیله ارتش شوروی و نازی ها به سرقت رفتند اما آثاری همانند آثار رامبراند مجددا به لهستان بازگردانده شدند.

6- کلیسای سنت آنه (Kościół Akademicki św. Anny)

در نزدیکی کاخ سلطنتی، یکی از زیباترین و برترین کلیساهای سبک نئو کلاسیک اروپا و ورشو وجود دارد، کلیسای سنت آنه.این کلیسا در اصل در قرن 15 میلادی ساخته شده است اما در سال 1788، به وسیله معماری به نام پیتور آینر، به شکل فعلی در آمد. کلیسا شامل یک برج ناقوس جداگانه، نمای داخلی گیرا و عجیب با طراحی زرد و سفید و طلایی رنگ، نقاشی های به سبک باستانی و برگرفته شده از داستان های غم انگیز کتاب مقدس و چراغ های بسیار بزرگ، است. کلیسای سنت آن از آسیب هایی که در طول بمباران های 1944 به این شهر وارد شد در امان ماند اما به خاطر حفر تونلی در نزدیکی آن در سال 1944، تقریبا قسمتی از آن فرو ریخت. نمای بالای برج 150 پله دارد که برای تماشا نمای ورشو و زیبایی های کلیسا از آن بالا، ارزش طی کردن را دارند.

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2328

به "6 مورد از جاذبه های دیدنی ورشو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 مورد از جاذبه های دیدنی ورشو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید