موج انتقادها به توییت جدید ترامپ، نفیو: کار ترامپ منزجر کننده است

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین پیغام توییتری اش با انتشار تصویری از خود که نوشته تحریم ها در راهند بر آن حک شده، از بازگشت قریب الوقوع تحریم های ضدایرانی اطلاع داد.

موج انتقادها به توییت جدید ترامپ، نفیو: کار ترامپ منزجر کننده است

این اقدام علاوه بر این که انتقاد مقامات آمریکایی را در پی داشت، موجب به سخره گرفته شدن ترامپ در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی آمریکا شد.

ریچارد نفیو معاون وزیر خارجه دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا که از طراحان تحریم های این کشور علیه ایران است، این اقدام ترامپ را منزجر نماینده توصیف کرد.

وی در پیغامی توییتری نوشت: صادقانه بگویم، این پیغام منزجرنماینده است. من مدتی طولانی به صورت مستقیم مسئول تحریم های آمریکا علیه ایران بودم. من به پیشرفت، طراحی و کاربرد این تحریم ها احساس غرور می کردم اما لذت نمی بردم.

نفیو اضافه نمود: چنین کاری رقت انگیز است و هزینه های انسانی بسیاری را (بر آمریکا) اعمال می نماید. لطفا این مساله را جدی بگیرید.

در همین حال کاربران شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با به تمسخر دریافت اقدام ترامپ، وی را با شخصیت های منفور سریال بازی تاج و تخت که او از عبارات آن برای تصویر توییت خود استفاده نموده بود، مقایسه کردند.

در همین حال شرکت آمریکایی اچ.بی.او به استفاده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از تصویرسازی و لحن متعلق به سریال بازی تاج و تخت ساخته این شرکت اعتراض کرد.

اچ.بی.او به شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا گفت: ما از این پیغام آگاه نبودیم و ترجیح می دهیم نماد تجاری ما برای اهداف سیاسی مورد استفاده غیرقانونی قرار نگیرد.

این شرکت همچنین در پیغامی توئیتری این اقدام ترامپ را به کنایه سوء استفاده از نماد تجاری توصیف کرد.

مایک پمپئو و استیو منوچین وزیران خارجه و خزانه داری آمریکا جمعه شب اعلام کردند که دور دوم تحریم های این کشور علیه ایران از دوشنبه 5 نوامبر (14 آبان ماه) اعمال می گردد.

در واکنش به این اقدام، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و انگلیس با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند این کشورها و اتحادیه اروپا از شرکت هایی که تبادلات تجاری قانونی با ایران دارند حمایت می نمایند.

در این بیانیه هدف اتحادیه اروپا حمایت از فعالان اقتصادی عنوان شده که تحت قوانین و مقررات اروپا و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد با ایران تجارت می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 300

به "موج انتقادها به توییت جدید ترامپ، نفیو: کار ترامپ منزجر کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج انتقادها به توییت جدید ترامپ، نفیو: کار ترامپ منزجر کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید