مرمت نقش برجسته ثلاث باباجانی انتها یافت

به گزارش تور گرجستان ارزان، معاون میراث فرهنگی کرمانشاه از اتمام مرمت نقش برجسته باستانی شهرستان ثلاث باباجانی پس از یک ماه اطلاع داد.

مرمت نقش برجسته ثلاث باباجانی انتها یافت

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی آشپزخانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، علیرضا برشاهی امروز یکشنبه 14 اردیبهشت ماه با اشاره به انجام یک مرحله مرمت اضطراری این نقش برجسته در سال گذشته، اظهار کرد: با توجه به آسیب های ناشی از شرایط جوی و خساراتی که زلزله سه سال پیش به این اثر تاریخی وارد کرد، مرمت دوباره آن را در دستور کار قرار دادیم.

او توضیح داد: از اواخر سال گذشته با تأمین اعتبار مورد احتیاج، مقدمات مرمت این اثر را فراهم کردیم و یک ماه قبل عملیات اجرایی مرمت شروع شد.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه با اشاره به اتمام مرمت این اثر باستانی پس از یک ماه، بیان کرد: عملیات جرم گیری و پاک سازی، محکم سازی و تثبیت اثر به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی مجدد آن و راهنمایی آب های سطحی که روی اثر جاری می گردد و به مرور آن را دچار آسیب می نماید، از جمله اقدامات صورت گرفته در این مرحله از مرمت بود.

او با بیان این که این اثر فعلاً احتیاجی به مرمت مجدد ندارد، گفت: البته در آینده اطراف آن را محوطه سازی نموده و پوشش محافظتی هم برایش ایجاد خواهیم کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1228

به "مرمت نقش برجسته ثلاث باباجانی انتها یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت نقش برجسته ثلاث باباجانی انتها یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید