بازسازی ساختمان: فاز دوم عملیات مرمتی ساباط ارومیه آغاز شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، فاز دوم عملیات مرمتی ساباط ارومیه آغاز شد.

بازسازی ساختمان: فاز دوم عملیات مرمتی ساباط ارومیه آغاز شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

جلیل جباری اظهار کرد: فاز نخست بازسازی ساباط محله یئدی درمان ارومیه که تنها ساباط تاریخی به جای مانده در ارومیه بوده، اواخر سال 1400 انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اضافه نمود: بازسازی این بنای ارزشمند از محل اعتبارات ساماندهی بافت تاریخی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و تا به امروز حدود یک میلیارد ریال اعتبار بازسازیی برای آن هزینه شده است.

او ادامه داد: همه اقدامات بازسازیی در این بنا براساس مبانی و اصول بازسازیی و براساس شواهد و اسناد تاریخی اجرا شده است.

جباری گفت: اندودبرداری سیمانی نما و پایه های بنا، بازسازی کامل نمای آجری به همراه تزئینات حصیری آجر کاری شده و بندکشی مجدد مطابق الگوی قدیمی، بازسازی دیواره های داخلی ساباط، پاکسازی فیزیکی و شیمیایی سطوح، اجرای زیرسازی و سفیدکاری سقف ساباط مطابق الگوی به جامانده در بخشی از سقف، اجرای نمای آجری دیوار مجاور ساباط و اجرای شیب بندی و ایزولاسیون پشت بام و راهنمایی آبهای سطحی از جمله اقدامات بازسازیی اجرا شده در این بنا هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی توضیح داد: در فاز دوم بازسازیی ساباط ارومیه اجرای کانال تاسیسات در داخل کوچه برای انتقال تاسیسات شهری به زیرزمین، انتقال تیر چراغ برق از محل موجود و نیز انتقال کابل های برق به زیرزمین به علت ایجاد اغتشاش بصری در نمای اصلی بنا، رایزنی با شرکت گاز استان برای انتقال لوله های تاسیسات گاز به زیرزمین در داخل کانال تاسیسات برای ساماندهی بصری و اجرای سنگ فرش در کف آن در دستور کار قرار گرفته است.

او گفت: بازسازی و احیای کامل ساباط ارومیه در فاز دوم دو ماه طول خواهد کشید.

منبع: همگردی
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2358

به "بازسازی ساختمان: فاز دوم عملیات مرمتی ساباط ارومیه آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: فاز دوم عملیات مرمتی ساباط ارومیه آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید