طرز تهیه خوراک مرغ خامه ای با قارچ

به گزارش تور گرجستان ارزان، خبرنگارانـ خوراک ها غذا های متنوعی هستند که با انواع مواد غذایی مثل گوشت، مرغ و سبزیجات و روش های طبخ گوناگون تهیه می شوند و در سفره غذای ایرانی ها جایگاه خود را دارند. خوراک ها معمولا برای وعده شام بسیار سبک و مناسب هستند. خوراک مرغ خامه ای با قارچ یکی از خوراک های مدرن و خوشمزه است که با روشی بسیار آسان و مواد غذایی در دسترس تهیه می گردد.

طرز تهیه خوراک مرغ خامه ای با قارچ

به گزارش خبرنگاران، این خوراک به علت داشتن، مرغ و قارچ منبع غنی پروتئین است؛ بعلاوه به علت داشتن خامه در ترکیباتش دارای کلسیم بالایی است. شما می توانید این خوراک خوشمزه را با صرف زمان کمی در منزل تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. در ادامه این مطلب با طرز تهیه خوراک مرغ خامه ای با قارچ و نکات مهم مربوط به تهیه این خوراک با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک مرغ خامه ای با قارچ

سینه مرغ: 2 عدد

قارچ: 8 عدد

پیاز سفید: 1 عدد

پیاز قرمز: 1 عدد

روغن مایع: به مقدار لازم

سیر: 1 حبه

خامه صبحانه: 250 گرم

پنیر پیتزای رنده شده: 50 گرم

جعفری خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل قرمز: به مقدار لازم

پودر کاری: 1 قاشق چای خوری

نکات مربوط به مواد اولیه

نکات مربوط به مرغ

یکی از نکات بسیار مهم در تهیه انواع غذا ها انتخاب مواد اولیه سالم و تازه است. وقتی می خواهید مرغ را انتخاب کنید، حتماً جا هایی مانند ران و بال را که اتصال دارند، چک کنید؛ زیرا ماندگی و ناسالم بودن مرغ در این قسمت ها زود تر معین می گردد. اگر این قسمت ها بوی نامطبوعی بدهد؛ یعنی مرغ تازه نیست. حواستان باشد مرغ هایی را که خیلی خیس هستند، انتخاب نکنید. رطوبت زیاد مرغ نشان دهنده این است که قبلاً فریز شده است. اگر از مرغ های بسته بندی استفاده می کنید، حتما تاریخ آن را چک کنید و حواستان باشد که مرغ خون آبه نداشته باشد.

نکات مربوط به قارچ

قارچ طبع گرمی دارد و سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینو اسید، فیبر، مس، آهن، آنتی اکسیدان، آمینو اسید و... است؛ بعلاوه در پیش گیری از سرطان سینه و پروستات موثر است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید. هنگام خرید قارچ به این نکته توجه داشته باشید که قارچ تازه حتماً نباید سفید و شفاف باشد. یکی از راه های تشخیص قارچ سالم این است که قارچ باید تا حدودی سنگین باشد. اگر قارچ سبک و توخالی باشد، سالم نیست. کلاهک قارچ سالم نباید شکاف داشته باشد؛ بعلاوه بهتر است قارچ هایی را که روی پوست آن ها لکه قهوه ای دارند، خریداری نکنید و اگر هم خریداری کردید، حتماً به صورت پخته آن را مصرف کنید.

نکات مربوط به پنیر پیتزا

پنیر پیتزا نوعی از پنیر موزارلا با رطوبت پایین است که گاه در ترکیب با پنیر های دیگر ارائه می گردد. پنیر پیتزا دارای کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، تیامین و انواع ویتامین های گروه A و B است. مصرف پنیر پیتزا همراه با سبزیجات خام و پخته باعث می گردد که چربی و مواد ناسالم موجود در آن کم تر جذب بدن شوند. از ویژگی های یک پنیر پیتزای مرغوب این است که پنیر هنگام جویدن نباید حالت آدامس در دهان داشته باشد. بعلاوه یک پنیر پیتزای مرغوب به هیچ وجه پس از پخت روغن پس نمی دهد.

طرز تهیه خوراک مرغ خامه ای با قارچ

1 ـ ابتدا سینه مرغ را بشویید و سپس خرد کنید. ماهی تابه را با کمی روغن مایع چرب کنید و روی اجاق گاز بگذارید و مرغ خرد شده را داخل آن بریزید. مرغ را تفت بدهید تا رنگش کمی تغییر کند.

2 ـ پیاز ها را همراه با سیر به صورت نگینی خرد کنید و به مرغ اضافه کنید و چند دقیقه دیگر همراه با مرغ تفت بدهید.

3 ـ حالا قارچ های شسته و ورقه شده را به مواد داخل ماهی تابه اضافه کنید و تفت بدهید تا نرم شوند؛ سپس نمک، فلفل قرمز و پودر کاری را به ماهی تابه اضافه کنید و هم بزنید.

4 ـ در مرحله بعد حرارت اجاق گاز را کم کنید و خامه را به مواد بالا اضافه کنید و فوری هم بزنید تا خامه باز گردد و با مواد به صورت یک دست مخلوط گردد.

5 ـ وقتی خامه کمی تفت خورد، پنیر پیتزا را همراه با جعفری خرد شده به مواد اضافه کنید و هم بزنید. حدود 15 دقیقه زمان بدهید تا پنیر با حرارت کم آب گردد و سس داخل ماهی تابه به غلظت برسد؛ بعلاوه مرغ و قارچ کاملا پخته و نرم شوند. بعد از این مرحله خوراک مرغ خامه ای شما آماده سرو است که می توانید داخل ظرف مورد نظر بکشید و نوش جان کنید. این خوراک مرغ خوشمزه را بعلاوه می توانید همراه با پاستا سرو کنید. نوش جان.

منبع: فرارو
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2378

به "طرز تهیه خوراک مرغ خامه ای با قارچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خوراک مرغ خامه ای با قارچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید