شرکت فرانسوی-انگلیسی می گوید سریع ترین تست کورونا را ساخته است

به گزارش تور گرجستان ارزان، شرکت فرانسوی- بریتانیایی بیوتکنولوژی نواسیت می گوید با تمرکز بر یک بخش باریک توالی DNA سریع ترین تست تشخیصی برای ویروس کورونا ساخته است.

شرکت فرانسوی-انگلیسی می گوید سریع ترین تست کورونا را ساخته است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات نتایج درخواست ویزای دانشجویی انگلیس 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز اعلام این شرکت در هنگای صورت می گیرد رقابت سختی میان شرکت ها برای تبدیل شیوع کوروناویروس جدید به فرصت تجاری در گرفته است.

قیمت سهام نواسیت در امسال میلادی پس از آنکه این شرکت بیان کرد تستی را طراحی نموده است که می تواند عفونت کوروناویروس جدید را در کمتر از دو ساعت تشخیص دهد، تقریبا 400 درصد افزایش یافته است. آزمایش های فعلی که سایر گونه های کوروناویروس را هم تشخیص می دهد، تا یک روز به طول می انجامتد.

این تست هنوز تایید سازمان های ناظر را دریافت ننموده است، اما نواسیت امیدوار است هفته آینده چراغ سبز اتحادیه اروپا را دریافت کند و درخواست تایید آن برای استفاده اضطراری را به سازمان غذا و داروی آمریکا هم داده است.

این شرکت هنوز اعلام ننموده است که چقدر برای ایجاد این تست سرمایه گذاری نموده است.

آزمایشگاه ها در حال حاضر برای اینکه دریابند بیمار دچار عفونت با ویروس هست یا نه، DNA را با روشی به نام توالی یابی نسلی (generation sequencing) غربالگری می نمایند. نمونه های مورد استفاده در این روش بزرگ هستند و احتیاج به بازبینی درازمدتی دارند.

گراهام مالیس، مدیر ارشد اجرایی نواسیت می گوید: در روش فعلی شما بسته به اندازه توالی DNA مورد آزمایش به شش ساعت تا یک روز وقت احتیاج دارید. در روشی که ما از آن استفاده می کنیم، توالی بسیار باریک تری از DNA که خاص هر گونه کوروناویروس است، استفاده می گردد.

نواسیت می گوید تست آن هم سریع تر و هم به صرفه تر است چرا که می توان آن را در پلتفرم های گوناگون آزمایشی موجود در بازار به کار برد.

اما نواسیت تنها شرکتی نیست که به فکر ساختن آزمایش سریع برای کوروناویروس جدید است. چند شرکت دیگر از جمله شرکت های ترمو فیشر ساینتیفیک، جین اسکریپت بیوتک و کو-دیاگنوستیکز تست هایی را برای کوروناویروس جدید ایجاد نموده اند و به دنبال دریافت تایید آنها هستند.

شرکت روش نیز در حال توزیع تست های ساخته شده بوسیله شرکت آلمانی تیب مولیبول برای استفاده تحقیقاتی روی بعضی از ابزارهای خودش است و در عین حال دارد تست خاص خودش را هم می سازد. شرکت ابوت لبوریتروریز هم روی یک تست جدی کار می نماید.

شرکت نواسیت می گوید 33000 سفارش تست و تقاضا برای سهمیه در 32000 تست دیگر از بیش از 30 کشور دریافت نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1071

به "شرکت فرانسوی-انگلیسی می گوید سریع ترین تست کورونا را ساخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت فرانسوی-انگلیسی می گوید سریع ترین تست کورونا را ساخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید