ساوه شمشکی: کار به اهلش سپرده شود شمشک دوباره بازگشایی می شود

به گزارش تور گرجستان ارزان، به گزارش خبرنگاران، چند ماه بیشتر تا المپیک زمستانی 2022 باقی نمانده است. بزرگترین میدان رقابتی که اسکی بازان ایرانی هرچند با تعداد کم حضور در آن را تجربه می کنند.

ساوه شمشکی: کار به اهلش سپرده شود شمشک دوباره بازگشایی می شود

در فاصله همین چند ماه تا شروع المپیک زمستانی رقابت چند اسکی باز آلپاین مرد برای تصاحب بلیط این آوردگاه بزرگ بسیار تنگاتنگ است. محمد کیادربندسری از دربندسر، حسین ساوه شمشکی از شمشک، مرتضی جعفری و نیما بها از دیزین چهار اسکی باز رشته آلپاین هستند که در رقابتی فشرده برای مسافر المپیک شدن می جنگند. شرایط در بخش بانوان آلپاین تقریباً تمام شده است و عاطفه احمدی جلوتر از دیگران قرار گرفته است و حضورش در المپیک تقریباً قطعی است.

در رشته اسکی صحرانوردی نیز بافاصله سید ستار صید و سمانه بیرامی شانس حضور در المپیک خود را قطعی کرده اند.

نکته قابل توجه در رقابت میان نمایندگان مرد آلپاین بحث فعال بودن یا نبودن پیست های اسکی است. یک نماینده از پیست اسکی دربندسر، دو نماینده از پیست اسکی دیزین و یک نماینده از پیست اسکی شمشک؛ نکته اینجاست که دربندسر و دیزین فعال هستند ولی در طی چند سال اخیر پیست اسکی شمشک همچنان تعطیل باقی مانده است. پیست قدیمی و قهرمان ساز شمشک که با بی توجهی مسئولان تبدیل به حسرتی بی انتها برای پتانسیل های این منطقه حساس و متراکم از قهرمان شده است.

حسین ساوه شمشکی یکی از چهار نماینده پرشانس اسکی آلپاین برای حضور در المپیک زمستانی که خود در منطقه شمشک متولد و قهرمان شده است در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بعد از مدتها دوری از فضای قهرمانی اسکی حدود 6-7 ماه تمرین و بدنسازی سنگین داشتم و اوایل فصل در پیست اسکی دربندسر تمرینات فنی ام را شروع کردم. با تغییر در برنامه مسابقات فصل کمی برنامه هایم به هم ریخت ولی با این وجود هم خدا را شکر عملکردم در مسابقات قابل قبول بود و شروع مجدد خوبی داشتم.

بیشترین ضربه بسته بودن شمشک برای رده های سنی پایه است

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلی پیست اسکی شمشک تاثیر منفی در عملکرد شما داشته است؟ گفت: بسته بودن شمشک تاثیر در کل ورزش قهرمانی اسکی در کشور دارد. بیشتر اردوهای تیم ملی در گذشته در شمشک برگزار گشت و خیلی از ملی پوشان هم از همین منطقه بودند ولی متاسفانه پیست شمشک چندین سال است که تعطیل شده و هیچ برنامه ریزی جدی برای بازگشایی آن وجود ندارد.

وی افزود: علاوه بر مسائل ملی پوشان بیشترین صدمه بسته بودن شمشک متوجه رده های سنی پایه است. پیست اسکی دربندسر بخش زیادی از بار را به دوش می کشد و همیشه کمک کرده است ولی با توجه به تعطیلی شمشک و بسته بودن طولانی جاده بالا دربندسر خیلی شلوغ می شود و عملاً ما سعی می کردیم تنها اوایل روز به تمرین در پیست بپردازیم.

اعتماد به نفسم را مدیون پیست شمشک هستم

ساوه شمشکی شرح داد: من بزرگ شده پیست شمشکم و تمام اعتماد به نفسم را مدیون این پیست هستم و تعلق خاطر فراوانی به این پیست دارم. من شمشک را خانه خودم می بینم و وقتی خارج آن تمرین میکنم ناخودآگاه حس می کنم مستاجرم و صاحبخانه هم ممکن است جوابم کند کما اینکه دو سال پیش این اتفاق هم برایم افتاد.

وی ادامه داد: باز بودن شمشک یک حس و انگیزه دیگر به من و اهالی شمشک می دهد. من برخی تمریناتم را برای چابکی و سرعت در شمشک انجام می دادم که فضایی منحصر به فرد بود و در آن فضا که به دیواره شهرت داشت تست های مربیگری نیز گرفته می شد. بسته بودن شمشک تاثیر زیادی در بعد قهرمانی و همگانی بر اسکی بازان شمشک به ویژه در رده سنی پایه داشت. فراموش نکنیم که تعطیلی پیست شمشک از لحاظ اقتصادی نیز ضربه زیادی به مردم شریف این منطقه زده است چرا که افراد زیادی از این طریق ارتزاق می کردند و در پیست فعالیت داشتند و در صورت بازگشایی مجدد شمشک فرصت های شغلی زیادی برای اهالی منطقه ایجاد خواهد شد.

راه های کهنه به مقصدهای نو نمی رسند

ساوه شمشکی در خصوص مسائل موجود در پیست شمشک گفت: در حال حاضر برخی مسائل مالکیتی وجود دارد و بخشی از پیست متعلق به مالکین شخصی است و مسئله بعدی موضوع استاندارد سازی پیست است. بیشتر افراد و مسئولانی که با وعده احیای شمشک آمدند تنها وعده دادند. مثال قدیمی وجود دارد که راه های کهنه به مقصد های نو نمی رسند و این موضوع در شمشک به خوبی صدق می کند.

وی خاطر نشان کرد: قطعاً برای بازگشایی مجدد شمشک راه درستی وجود دارد که باید در جهت آن حرکت کرد. همت بلند و انگیزه مضاعف لازم است و با همدلی و کمک همه اهالی محترم شمشک این مشکل قابل حل است. معتقدم اگر کار به اهلش سپرده شود بازگشایی مجدد شمشک شدنی است و امیدوارم هرچه زودتر این روز شیرین برای مردم خوب شمشک فرا برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1994

به "ساوه شمشکی: کار به اهلش سپرده شود شمشک دوباره بازگشایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساوه شمشکی: کار به اهلش سپرده شود شمشک دوباره بازگشایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید