رهبر جدید حزب مرکل از خود او محبوب تر است

به گزارش تور گرجستان ارزان، آنگرت کرامپ کارن باوئر، رهبر جدید دموکرات مسیحی های آلمان بر اساس یک نظرسنجی در آستانه شروع سال 2019 محبوبیت بیشتری نسبت به آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور که پشتیبان او به عنوان رهبر جدید بود، کسب نموده است.

رهبر جدید حزب مرکل از خود او محبوب تر است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی که از سوی موسسه نظرسنجی امنید برای هفته نامه بیلد آم زونتاگ انجام شد، نشان داد که از مجموع 507 رای دهنده 45 درصد از رهبری کرامپ کارن باوئر در میان سیاستمداران ارشد آلمان در سال جدید میلادی حمایت می نمایند در حالی که این میزان برای آنگلا مرکل 40 درصد بود.

آنگرت کرامپ کارن باوئر که مورد حمایت نخبگان حزب حاکم دموکرات مسیحی قرار گرفته بود در یک رای گیری در اوایل ماه جاری میلادی که به نوبه خود دور دوم یک رای گیری قبلی بود در رقابتی سخت با یک چهره محافظه کارتر به نام فردریش مرتز، پیروز شد و به عنوان رهبر جدید حزب اتحاد دموکرات مسیحی انتخاب شد. این پیروزی سبب شد که صندلی وی در نظرسنجی ها به عنوان جانشینی برای آنگلا مرکل تقویت گردد.

نظرسنجی امنید نشان داد که 33 درصد از پاسخگویان نیز خواستار آن بودند که فردریش مرتز در سال 2019 بیشترین تاثیر ممکن را داشته باشد.

مرتز که بعد از یک دهه دوری از عرصه سیاست بازگشته بود تا رهبری حزب اتحاد دموکرات مسیحی را به دست بیاورد، اظهار نموده است که آماده بازگشت به سیاست به صورت تمام وقت است و حتی می تواند به عنوان یک وزیر مشغول به کار گردد. شکست نزدیک او از آنگرت کرامپ کارن باوئر حاکی از اختلافات قابل توجه در حزب اتحاد دموکرات مسیحی بوده و این که این حزب به دنبال برطرف این اختلافات در آستانه چهار انتخابات منطقه ای در سال آینده میلادی است.

مرکل که 13 سال گذشته صدراعظم آلمان بوده، ماه اکتبر بالاخره تصمیم گرفت از رهبری این حزب کناره گیری کند.

یک نظرسنجی دیگر که از سوی موسسه یوگاو انجام شد نشان داد که 43 درصد از پاسخگویان خواستار تداوم صدر اعظمی مرکل تا انتها دوره پارلمان فعلی در سال 2021 بوده اند و 38 درصد نیز خواستار آن بودند که او زودتر کناره گیری کند و 18 درصد نیز گفتند که تصمیم شان را نگرفته اند.

این در حالی است که سرنوشت مرکل تا حد زیادی وابسته به شریک ائتلافی حزبش یعنی حزب چپ میانه سوسیال دموکرات است که رهبرانش برای خارج شدن از دولت تحت فشار قرار گرفته اند.

در نظرسنجی یوگاو در عین حال اکثریت حامیان حزب راست افراطی آلترناتیوی برای آلمان معادل 78 درصد از استعفای مرکل حمایت کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 345

به "رهبر جدید حزب مرکل از خود او محبوب تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر جدید حزب مرکل از خود او محبوب تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید