رقم قراردادها درلیگ تکواندو ناچیز است، حاضری خورها راهمه می شناسند

به گزارش تور گرجستان ارزان، حسن فلاحی راد ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگاران اضافه کرد: بعد از بازیهای المپیک 2016 ریو، تکواندو شرایط خوبی نداشت و این وضعیت غیرقابل تحمل به لیگ برتر هم شرایط نموده و ملی پوشی که قهرمان دنیا است، بازیهای آسیایی طلا گرفته و در گرندپری ها نیز بهترین نتایج را کسب نموده با 60 میلیون تومان با یک باشگاه قرارداد امضا می نماید که پس از کسورات لازم، توان خرید ارزان ترین ماشین داخلی یعنی پراید را هم ندارد.

رقم قراردادها درلیگ تکواندو ناچیز است، حاضری خورها راهمه می شناسند

وی ادامه داد:سال 85 فرزاد عبداللهی شاگرد من بود و در لیگ 65 میلیون قرارداد امضا کرد. آن موقع با همان پول می شد چند دستگاه خودرو خرید، با گذشت نزدیک به 14 سال مبلغ قراردادها بیشتر نشده که هیچ، کمتر هم شده است. در مقایسه با ملی پوشان والیبال، بیسکتبال و حتی کشتی این مبالغ ناچیز و قابل ذکر نیست.

این کارشناس تکواندو اضافه نمود: متاسفانه روی لیگ نظارت نیست، دلال ها جولان می دهند و درآمد کسب می نمایند. چرا تکواندوکاری که 2 میلیون تومان قرارداد امضا نموده، باید 17 میلیون تومان برای دریافت رضایت نامه پرداخت کند؟ چرا کسی در فدراسیون پیگیر تیمی که چند سال قبل منحل شده به تکواندوکار و مربی بدهکاره، نیست؟ نزدیک به 100 سال قبل فوتبالیست در انگلستان اتحادیه ای منسجم با تشکیلات قدرتمندی را تشکیل دادند تا از حقوق آنها دفاع کند و فکر می کنم در ایران و تکواندو نیز به چنین تشکیلاتی در دو بخش مربی و ورزشکار احتیاج داریم.

فلاحی راد با اشاره به مسائل عدیده لیگ برتر گفت: پخش مستقیم بازیها از شبکه ای است که کمتر بیننده ای دارد. آن در ساعتی که اغلب مردم منزل نیستند. در زمان پخش هم سکوهای خالی تماشاگران بدجور تو ذوق می زند. در واقع فدراسیون برای جذب مخاطب هیچ برنامه ای ندارد.خانه تکواندو هم در نقطه ای از تهران واقع شده که علاقمندان به تکواندو به سختی رفت و آمد می نمایند. روزگاری سالن شهید افراسیابی برای تماشای مبارزات لیگ پر از تماشاگر می شد. در شرایط فعلی برای پرکردن سالن و حضور علاقمندان به تکواندو چه کارهایی اجرا شده است؟

این مربی سازنده تکواندو اضافه نمود:در جایی خواندم یکی از مربیان سرشناس که با دسترنج مربیان دیگر از جمله بنده به جام جهانی رفته بود در توجیه شکست خود گفته که مربی حاضری خوری نیست! گویا آقایان فراموش نموده اند که تا همین سال قبل با استفاده از شاگردان و این مربی و آن مربی پیروز به کسب عنوان در لیگ می شدند. اینکه چه کسی در لیگ حاضری خو است را همه خانواده تکواندو می شناسند و احتیاجی نیست من نامی از آنها ببرم.

وی ادامه داد: برای حضور در جام جهانی که تا روز پرواز نمی دانستند تکواندوکاران کجا هستند و کجا تمرین می نمایند. در همین لیگ هم تا در دو ماه گذشته در سفر آموزشی صربستان و روسیه بودند و تیم خود را بدون تمرین به لیگ آوردند که ثمر آن دو تساوی، یک شکست و جا ماندن از کورس قهرمانی است و بعد از حاضری خوری دیگران صحبت می نمایند.

فلاحی راد در خاتمه گفت: من که خسته شده و فقط به کار آموزشی خود می پردازم. ولی خیلی امیدوارم و دعا می کنم که در المپیک 2020 توکیو تیم ملی تکواندو پیروز به کسب مدال گردد، چرا که اگر خدای نانموده این اتفاق نیوفتد باید فاتحه این تکواندو را خواند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 840

به "رقم قراردادها درلیگ تکواندو ناچیز است، حاضری خورها راهمه می شناسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقم قراردادها درلیگ تکواندو ناچیز است، حاضری خورها راهمه می شناسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید