خبرنگاران 22 نفر در حوزه گردشگری کردستان کار خود را از دست دادند

به گزارش تور گرجستان ارزان، سنندج - خبرنگاران - معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: با تعدیل نیرو در اقامتگاه های گردشگری استان، طی 2 ماه گذشته 22 نفر در این حوزه کار خود را از دست دادند.

خبرنگاران 22 نفر در حوزه گردشگری کردستان کار خود را از دست دادند

حمید اسکندری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این تعدیل نیرو از آنالیز شرایط اشتغال در 32 هتل، 2 هتل آپارتمان، 24 مهمانپذیر و 21 اقامتگاه بومگردی استان اجرا شده و بخاطر شیوع کرونا هر دو ماه یکبار انجام می گردد.

اسکندری با بیان اینکه فرایند ثبت نام برای دریافت تسهیلات در حوزه گردشگری استان همچنان ادامه دارد، افزود: طبق مصوبه مربوطه راهنمایان گردشگری می توانند 36 میلیون تومان، دفاتر خدمات گردشگری 150 میلیون تومان و هتل ها نیز بر اساس ستاره می توانند 150 میلیون تا 900 میلیون تومان تسهیلات دریافت نمایند.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات با نرخ کارمزد 12 درصد است یادآور شد: محدودیتی از نظر منابع برای پرداخت وجود ندارد لذا همه فعالین این حوزه می توانند برای دریافت تسهیلات مورد نظر ثبت نام نمایند.

اسکندری افزود: با توجه به شیوع کرونا و کاهش مسافر در اماکن اقامتی، فعالین حوزه گردشگری کجدار و مریز در حال فعالیت هستند البته مکان جدیدی تعطیل نشده و آنها امیدوارند در 2 ماه آینده شرایط تغییر کند و بتوانند به فعالیت عادی خود باز گردند.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: این اداره کل در نظر دارد برنامه های تبلیغاتی برای معرفی جاذبه های متنوع این استان در فضای مجازی و یا به وسیله اپلیکیشن ها اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه معاونت گردشگری وزارتخانه هم قول داده استان های غربی بویژه کردستان را در زمینه اعتبارات خاص ببیند، تاکید نمود: برنامه ریزی جدید بر این مبناست که به جای چاپ کاغذی بدنبال بهره گیری بیشتر از فضای مجازی و سایت ها باشیم و این آمادگی ایجاد گردد که بعد از بیماری کووید 19 بتوانیم به جذب گردشگر بپردازیم.

استان کردستان دارای یک هزار و 519 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است که 828 مورد از این تعداد شامل 763 اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، 42 مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.

سال جاری مشاغل مرتبط با اقامت مسافر و مهمان (هتل، مسافرخانه، مهمانپذیر) در این استان بدلیل شیوع ویروس کرونا، 70 میلیارد تومان ضرر کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1711

به "خبرنگاران 22 نفر در حوزه گردشگری کردستان کار خود را از دست دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 22 نفر در حوزه گردشگری کردستان کار خود را از دست دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید