خبرنگاران پاکستان خواستار ورود ناظران سازمان ملل به دعوای مرزی با هند شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، اسلام آباد - خبرنگاران - همزمان با تشدید درگیری های مرزی و تداوم اتهام زنی میان پاکستان و هند، اسلام آباد رسماً از ناظران نظامی سازمان ملل درخواست کرد تا از دهلی نو هرگونه اطلاعات مبنی بر اتهام تهاجم مرزی و نفوذ به خاک کشور همسایه را دریافت کند.

خبرنگاران پاکستان خواستار ورود ناظران سازمان ملل به دعوای مرزی با هند شد

وزارت امور خارجه پاکستان شنبه شب با صدور بیانیه ای در پاسخ به اتهام هند بیان نمود: هرگونه اتهام مبنی بر کوشش برای رخنه و تهاجم به خاک کشور همسایه بی اساس بوده و پاکستان بر نقش آفرینی گروه ناظران نظامی سازمان ملل در امور پاکستان و هند (UNMOGIP) تاکید می نماید.

در این بیانیه آمده است: پاکستان بارها برای اثبات بی اساس بودن اتهامات علیه خود، ناظران مستقل، دیپلمات های مقیم اسلام آباد، روزنامه نگاران و نهادهای بین المللی حقوق بشر را برای بازدید از نوار مرزی مشترک کشمیر به این مناطق برده و حتی از دیپلمات های هند در پاکستان نیز دعوت به بازدید کرده بود هرچند طرف هندی تمایلی از خود نشان نداد.

جنگ لفظی میان مقام های سیاسی و نظامی پاکستان و هند به عنوان رقبای سنتی در جنوب آسیا در روزهای اخیر در حالی تشدید شده که هر دو کشور یکدیگر را به شعله ور کردن درگیری های مرزی و کوشش برای ماجراجویی نظامی متهم می نمایند.

در تازه ترین رخدادها، ارتش پاکستان روز شنبه از تبادل سنگین آتش میان نیروهای این کشور و مرزبانان هندی در امتداد خط کنترل مرزی کشمیر اطلاع داد و متعاقب آن وزارت امور خارجه پاکستان، یک دیپلمات ارشد سفارت هند در اسلام آباد را احضار کرد.

براساس این گزارش، وزارت امور خارجه پاکستان از ناظران نظامی سازمان ملل دعوت کرد تا اطلاعات موجود مرتبط با اتهام هند علیه پاکستان را از دهلی نو دریافت کند و اسلام آباد نیز از هرگونه همکاری در این زمینه استقبال می نماید.

در بیانیه مذکور اضافه کرده شد: هند فعالیت ناظران نظامی سازمان ملل را در منطقه کشمیر (تحت کنترل دهلی نو) محدود کرده است درحالی که هیچ محدودیتی بر تردد ناظران سازمان ملل در بخش کشمیر تحت کنترل پاکستان وجود ندارد.

وزارت امور خارجه پاکستان اضافه کرد: سیاست و رویکرد این کشور روشن است و ما هرگز اجازه استفاده از خاک خود علیه دیگر کشورها را نمی دهیم به همین دلیل اسلام آباد آماده همکاری نزدیک با ناظران نظامی سازمان ملل در ارتباط با اتهامات دهلی نو است.

پاکستان همچنین ابراز امیدواری کرد که همزمان با گسترش ویروس همه گیر کرونا در دنیا، هند برای صلح و ثبات پایدار در جنوب آسیا دست از آنچه اسلام آباد تهاجم لشکرکشی در کشمیر، نقض قرارداد آتش بس مرزی و هدف قراردادن غیرنظامیان در بخش های مرزی پاکستان خواند، بردارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1306

به "خبرنگاران پاکستان خواستار ورود ناظران سازمان ملل به دعوای مرزی با هند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پاکستان خواستار ورود ناظران سازمان ملل به دعوای مرزی با هند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید