آمریکا بیشترین مرگ روزانه کرونا را گزارش کرد، آمریکا از لحاظ شمار تلفات اول شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، آمریکا با گزارش بیشترین مرگ روزانه ناشی از ویروس کرونا از لحاظ شماره کلی تلفات ناشی بیماری نیز با پشت سر گذاشتن ایتالیا به رده نخست رسید.

آمریکا بیشترین مرگ روزانه کرونا را گزارش کرد، آمریکا از لحاظ شمار تلفات اول شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین آمریکا نخستین کشوری در جهان شد که بیش از 2000 مرگ جدید ناشی از ویروس جدید کرونا فقط در یک روز گزارش کرده است و مجموع تلفات کووید-19 در این کشور با پشت سر گذاشتن رقم تلفات ایتالیا با بیش از 19700 مورد به بالاترین مقدار در جهان رسید.

کارشناسان کاخ سفید می گوید نشانه هایی از کند شدن انتشار بیماری در آمریکا به چشم می خورد، اما این کشور اکنون بیش از نیم میلیون مورد ثابت شده عفونت با ویروس کرونا دارد و در 24 ساعت گذشته 2108 نفر به علت آن درگذشته اند. کانون های اصلی شیوع کووید-19 در آمریکا شامل نیویورک، دیترویت، لوئیزیانا و پایتخت کشور شهر واشنگتن دی سی می شوند.

بر اساس آخرین ارقام دانشگاه جانز هاپکینز شمار مرگ های ناشی از کووید-19 در آمریکا به 20389 مورد رسیده است و پس از آن ایتالیا با 14968 مورد مرگ قرار می گیرد.

هنوز روشن نیست که قرنطینه های تکه ای در آمریکا ادامه خواهد یافت یا نه و دولت فدرال با دولت های محلی بر سر هر چیزی از عرضه تجهیزات پزشکی تا آزمایش افراد و راهبردهای خروج از قرنطینه اختلاف پیدا کرده است.

کای کوپفرشمیت، نویسنده علمی آلمانی درباره شرایط شیوع کرونا در آمریکا می گوید: فکر نکنم هیچگاه دریایم چگونه آمریکا با این همه ثروت و توانایی تکنولوژیکی و قدرت دانشگاهی این گونه خواب زده به درون مصیبتی دارد گسترش می یابد، گام گذاشت.

سومین روز کاهش در شمار مرگ های روزانه در اسپانیا باعث امیدواری درباره رسیدن احتمالی این کشور به مرحله به اصطلاح پایدار شدن شیوع شد.

گرچه پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا گفت احتمال دارد منع رفت وآمد برای یک ماه دیگر تمدید شود، از هفته آینده برخی از کارکنان بخش های غیرحیاتی برای مثال در کارخانه ها و کارگاه های ساختمانی، اجازه پیدا خواهد کرد به سر کارهایشان بازگردند. به مسافران در وسائل حمل ونقل عمومی نیز ماسک داده خواهد شد.

اما در حالی شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در جهان به بیش از 1.7 میلیون مورد رسیده است و همچنان به سرعت در حال افزایش است، کشورهای چندانی انتظار بازگشت به شرایط طبیعی را ندارند. ایتالیا و هند از جمله چندین کشوری هستند که دوره های قرنطینه شان را رسما تمدید کردند، گرچه دهلی نو نگفته است این کنترل های جدید تا چه مدتی ادامه خواهند یافت.

ایتالیایی ها اکنون باید تا دست کم 3 مه (13 اردیبهشت) در خانه بمانند. وزیر کشور ایتالیا در واکنش به افزایش ناخشنودی نسبت به قرنطینه طولانی مدت، درباره خطر گروه های افراطی که ممکن است از این بحران برای شعله ور کردن خشونت استفاده کنند، هشدار داد.

اجماع فزاینده جهانی دارد شکل می گیرد که تنها راه خروج از قرنطینه در کشورها- تا زمانی که واکسنی یافت شود- از طریق ترکیبی از آزمایش کردن افراد، ردیابی تماس ها و کنترل های سخت است.کره جنوبی یک مدل بالقوه است: کره جنوبی که زمانی بدترین شرایط از لحاظ شیوع کووید-19 در خارج از چین را داشت، یک کارزار مهار بیماری بسیار موفقی را به اجرا در آورده است.

اما در کره جنوبی نیز به علت اینکه برخی از 57000 نفری که به عنوان بخشی از اقدامات قرنطینه دستور ماندن در خانه را دریافت کرده اند، از خانه هایشان بیرون رفته اند، دولت دستور استفاده از مچ بندهای ردیاب را برای افرادی که از این دستورات تخطی کنند، صادر کرده است. در حال حاضر در کره جنوبی از تلفن های همراه به عنوان وسیله پایش افراد قرنطینه شده استفاده می شود، اما برخی افراد با صرفا باقی گذاشتن تلفن در خانه از وارسی با این شیوه گریخته اند.

  • کره جنوبی مثبت شدن دوباره آزمایش کرونای بیماران بهبودیافته را گزارش می کند

همچنین پس از عبور مجموع شمار موارد بیماری در آفریقا از 10000 مورد و افزایش تلفات به بالای 500 مورد، نگرانی ها درباره انتشار ویروس کرونا در این قاره افزایش یافته است. کمبود امکانات آزمایش در بسیاری از این کشورها ممکن است ردیابی بیماری را دچار اشکال کند.

حزب حاکم کمونیست چین نیز با توجه به کاهش شدید موارد جدید کووید-19 بازگشایی کارخانه ها و فروشگاه ها را در این کشور آغاز کرده است. چین 3339 مرگ و 81953 مورد عفونت تایید شده را گزارش کرده است، اما منتقدان می گویند رقم واقعی بیماری و تلفات ناشی از آن ممکن است بالاتر از این باشد.

  • آلبوم | سرانجام قرنطینه ووهان: گشودن درها به جهان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1253

به "آمریکا بیشترین مرگ روزانه کرونا را گزارش کرد، آمریکا از لحاظ شمار تلفات اول شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا بیشترین مرگ روزانه کرونا را گزارش کرد، آمریکا از لحاظ شمار تلفات اول شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید