خوزستان به اسم محل جغرافیایی انجام پروژه مشترک پایلوت با هیئت ایتالیایی برگزیده شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، رویداد تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری بین المللی با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سفارت ایتالیا، اتاق بازرگانی ایتالیا در ایران و تعاونی های ایتالیا روز سه شنبه 18 خرداد 1400 در محل سفارت ایتالیا در تهران برگزار گردید.

خوزستان به اسم محل جغرافیایی انجام پروژه مشترک پایلوت با هیئت ایتالیایی برگزیده شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

این رویداد، فاز سوم پروژه پایلوت است که به زودی و پس از سرانجام برطرف محدودیت های ناشی از همه گیری کرونا وارد فاز اجرایی خواهد شد.

در این رویداد، نمایندگانی از معاونت میراث فرهنگی، معاونت گردشگری، معاونت امور حقوقی و مجلس و معاونت سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سفیر ایتالیا، مدیر اتاق بازرگانی ایتالیا در ایران، رئیس پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، نماینده اتاق تعاون و نمایندگانی از تعاونی های مرتبط با موضوع میراث فرهنگی و گردشگری در ایتالیا حضور داشتند و در مورد ظرفیت های مشترک دو کشور در پیشبرد پروژه مشترک در حوزه تخصصی خود مواردی را مطرح کردند.

فرهاد عزیزی زلانی مدیرکل دفتر امور پایگاه های جهانی در این رویداد گفت: در سال های گذشته همکاری های ویژه ای با سفارت ایتالیا و اتاق بازرگانی این کشور در تهران و هتعاونی های این کشور در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری شروع شد، در این مرحله استراتژی همکاری، جنبه های کاری مورد توافق و بعلاوه آثار ممکن برای انتخاب یک پروژه پایلوت مطرح شد.

او اضافه کرد: در فاز دوم همکاری ها، از متخصصان و هیئت ایتالیایی در بعضی از آثار میزبانی شد تا منظره بهتری از آن چه در همکاری با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مباحث تخصصی به دست آید. دراین فاز از بسیاری از آثار جهانی و ملی در غرب کشور هم بازدیدهایی انجام شد و در نهایت جلسه جمع بندی با حضور معاون میراث فرهنگی و هیئت ایتالیایی برگزار گردید.

مدیرکل دفتر امور پایگاه های جهانی توضیح داد: در فاز سوم همکاری ها، استان خوزستان و محور سه اثر میراث جهانی چغازنبیل - شوش و سازه های آبی شوشتر، به علت ظرفیت های طبیعی نظیر رودخانه های دز، کارون و کرخه، سواحل خلیج فارس، منطقه ها کوهستانی و شن زارها، منطقه ها حفاظت شده با گونه های جانوری و گیاهی خاص، چشمه سارها و آبشارها، موقعیت استراتژیک جغرافیایی و نزدیکی به مرزهای جنوبی و غربی و داشتن ظرفیت های فرهنگی متعدد و بهره گیری از آثار میراث جهانی و آثار میراث فرهنگی ملی نظیر سنگ نگاره های 4هزار ساله ایذه، تعدد استقرار تمدن های مختلف از هزاره های گذشته تا به امروز و ماهیت چندفرهنگی و دانش و مهارت هایی همانند پرورش اسب و شتر و ... به اسم محل جغرافیایی انجام پروژه پایلوت برگزیده شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2009

به "خوزستان به اسم محل جغرافیایی انجام پروژه مشترک پایلوت با هیئت ایتالیایی برگزیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوزستان به اسم محل جغرافیایی انجام پروژه مشترک پایلوت با هیئت ایتالیایی برگزیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید