خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد در نظام بین المللی تایمز حائز رتبه شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، مشهد- خبرنگاران- دانشگاه فردوسی مشهد در جدیدترین نتایج رتبه بندی موضوعی نظام بین المللی تایمز، پیروز به کسب رتبه در 6 حوزه موضوعی در بین دانشگاه های برتر دنیا شد.

خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد در نظام بین المللی تایمز حائز رتبه شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه فردوسی مشهد، در این رتبه بندی این دانشگاه در حوزه های موضوعی مهندسی و فناوری، تجارت و اقتصاد با رتبه (600-501)، علوم کامپیوتر، علوم زیستی، علوم فیزیکی با رتبه (800-601) و علوم اجتماعی با رتبه (600+) پیروز به کسب صندلی برتر شده است.

بر همین اساس دانشگاه فردوسی مشهد جزو معدود دانشگاه های ایران است که در دو حوزه موضوعی تجارت و اقتصاد و علوم اجتماعی پیروز به کسب رتبه در میان دانشگاه های برتر جهان شده است.

نظام رتبه بندی بین المللی تایمز در 11 حوزه موضوعی و بر اساس 13 شاخص عملکردی دانشگاه ها را مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد.

این موضوعات شامل علوم کامپیوتر، مهندسی و فناوری، پزشکی، پیراپزشکی و سلامت، علوم زیستی، علوم فیزیکی، روانشناسی، هنر و علوم انسانی، آموزش، حقوق، علوم اجتماعی و اقتصاد و تجارت می باشد.

همچنین دانشگاه فردوسی مشهد با 11 پله صعود نسبت به سال گذشته بر اساس نظام رتبه بندی لایدن در میان دانشگاه های برتر جهان واقع شده است.

بر این اساس و در نتایج ارزیابی کلی سال 2020 میلادی نظام لایدن، دانشگاه فردوسی مشهد نسبت به سال 2019 با 11 پله صعود، پیروز به کسب رتبه 459 شده است.

نظام ارزیابی لایدن یکی از نظام های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که هر ساله دانشگاه های برتر جهان را بر اساس شاخص های معتبر علم سنجی مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد. همچنین این نظام مبنای تحقق صندلی جهانی شدن دانشگاه فردوسی مشهد در چشم انداز بین المللی و قرار دریافت در میان 500 دانشگاه ممتاز جهان به شمار می رود.

دانشگاه فردوسی مشهد در رتبه بندی موضوعی این نظام در سال 2020، پیروز به کسب رتبه 201 در حوزه موضوعی ریاضیات و علوم کامپیوتر، رتبه 226 در حوزه موضوعی علوم فیزیکی و مهندسی، رتبه 289 در حوزه موضوعی علوم زیستی و علوم زمین، رتبه 801 در حوزه موضوعی علوم اجتماعی و انسانی و رتبه 880 در حوزه موضوعی علوم بیوپزشکی و بهداشتی شده است.

مرکز مطالعات دانشگاه علم و فناوری لایدن، فعالیت خود را از سال 2011 در هلند و در زمینه ارزیابی عملکرد علمی دانشگاه های جهان شروع کرده است که در سال 2020 این موسسه یک هزارو 176 دانشگاه برتر جهان از حدود 65 کشور را براساس شاخص های علم سنجی رتبه بندی کرده است. مبنای انتخاب این دانشگاه ها، تعداد فراوریات علمی نمایه شده آنها در پایگاه استنادی web of Science می باشد، به این ترتیب که هر دانشگاهی که از سال 2015 تا 2018 دستکم 800 فراوری علم نمایه شده در این پایگاه استنادی داشته باشد، در این رتبه بندی لحاظ می شود.

این نظام علاوه بر رتبه بندی کلی خود، دانشگاه ها را درحوزه های موضوعی شامل تاثیر علمی، همکاری های علمی، مقالات دارای دسترسی آزاد و تنوع جنسیتی بر اساس منطقه و کشور نیز رتبه بندی می کند.

دانشگاه فردوسی مشهد، سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاه های تهران و تبریز با بیش از شش دهه قدمت، 25 هزار دانشجو دارد که دو هزار و 500 نفر آنها در مقطع دکتری، شش هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی تحصیل می نمایند. همچنین 820 عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی مشغول فعالیت هستند که 650 نفر از آنان دارای مدرک پی.اچ.دی، رتبه استادی یا پروفسوری هستند.

هم اینک هزار و 700 دانشجوی خارجی از 24 کشور جهان در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول تحصیل هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1584

به "خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد در نظام بین المللی تایمز حائز رتبه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد در نظام بین المللی تایمز حائز رتبه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید