آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 21 میلیون و 740 هزار نزدیک شد

به گزارش تور گرجستان ارزان، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا از مرز 21 میلیون و 735هزار تن عبور کرده است.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 21 میلیون و 740 هزار نزدیک شد

به گزارش خبرنگاران، تا لحظه ثبت این گزارش تا کنون 21,736,348 تن مبتلا و 771,093 تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید. سایت ورد اُ میترز آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند که برای دیدن آن اینجا کلیک کنید.

جدول زیر نگاهی به آمار 30 کشور آلوده دنیا دارد:

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز مقامات حوزه بهداشت و سلامت در آمریکا می گویند هر چند که میلیون ها آزمایش کرونا در این کشور اجرا شده است، ولی برای کند کردن انتشار ویروس نیاز به انجام میلیون ها آزمایش دیگر است؛ این در حالی است که آمریکا با فاصله بسیار زیاد از کشورهای دیگر، صدر نشین جدول تلفات ناشی از کروناست.

اگر چه ایالت تگزاس با 556 هزار مورد تایید شده از موارد ابتلا به کرونا، تا روز شنبه وخیم ترین شرایط گسترش ویروس در میان ایالت های دیگر این کشور را داراست، ولی شمار آزمایش های روزانه در این کشور در حال حاضر به طور متوسط، به هزار مورد در روز رسیده است که در مقایسه با ماه اوت، کاهش چشمگیری را نشان می دهد.

همچنین به گزارش شبکه خبری سی بی اس نیوز، براساس دستورالعمل جدیدی که روز جمعه توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا منتشر شد، میزان ابتلا در بچه ها از ماه مارس تا ژوئیه (اسفند تا تیر) به طور پیوسته در حال افزایش است. این نرخ فزاینده در حالی است که مدارس سراسر کشور مخالف تحصیل حضوری دانش آموزان هستند. طبق گزارش جدید آکادمی اطفال آمریکایی، موارد ابتلا در بچه ها از تاریخ 9 ژوئیه تا 6 اوت (19 تیر تا 16 مرداد) 90 درصد افزایش یافته است. در گزارش این آکادمی آمده است که تنها در دو هفته آخر ماه ژوئیه (25 تیر تا 10 مرداد)، آزمایش کرونای بیش از 97 هزار کودک مثبت بوده است.

برزیل نیز بیشترین تعداد موارد و مرگ و میر ناشی از کروناویروس جدید را در آمریکای لاتین به خود اختصاص داده است. سائوپائولو، پرجمعیت ترین ایالت برزیل، مرکز شیوع همه گیری کرونا در این کشور بوده و ایالت های ریودوژانیرو و سئارا در رتبه های بعدی قرار دارند. وزیر بهداشت سابق برزیل، بولسونارو رییس جمهوری این کشور را متهم کرد که سوءمدیریت او در مقابله با بحران کرونا به قیمت جان مردم برزیل تمام شده و برزیل را در سرازیری سقوط به سوی دره ای هولناک قرار داده است. لوئیس هنریکه ماندتا در مصاحبه با گاردین گفت بولسونارو که مثل دونالد ترامپ علم را به طور کامل رد می کند و تمام کسانی که درباره دانش صحبت می کنند به سخره می گیرد، زمانی که امکان استفاده از واکسن وجود داشته باشد، وی اولین کسی است که درب علم را می کوبد.

اما در ایران سخنگوی وزارت بهداشت از کاهش آمار مرگ و میر روزانه خبر داد و با اعلام این که استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در شرایط قرمز قرار دارند، گفت: استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد در شرایط هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

افزایش تردیدها درباره واکسن روسیه/زمستان نفس گیر در آمریکای لاتین

هر 2 دقیقه یک هندی فوت می کند/تعداد تلفات ایران به 19هزار رسید

معرفی واکسن روسیه توسط پوتین/ایران رتبه چهارم فوتی های دنیا

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1468

به "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 21 میلیون و 740 هزار نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 21 میلیون و 740 هزار نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید