فراوری تجاری دشمنان طبیعی آفات کشاورزی توسط محققان دانشگاهی

به گزارش تور گرجستان ارزان، پس از آنالیز های چندین ساله و مشترک تیم تحقیقاتی دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس با گروه حشره شناسی دانشگاه بولونیا (ایتالیا)، دستیابی به تکنیک های پرورش انبوه و تجاری زنبورهای پارازیتویید برای کاهش جمعیت آفات امکان پذیر شد.

فراوری تجاری دشمنان طبیعی آفات کشاورزی توسط محققان دانشگاهی

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، دستیابی به تکنیک های پرورش انبوه زنبورهای پارازیتویید از اهمیت زیادی برخوردار است. در این راستا مهندس مهران رضایی، دانشجوی دکترای گروه حشره شناسی کشاورزی، روش پرورش انبوه زنبورهای پارازیتوئید شته های آفت را در قالب رساله دکتری با هدایت دکترعلی اصغر طالبی و دکتر یعقوب فتحی پور و با به کارگیری کمترین نیروی انسانی و امکانات به ثبت رسانید.

وی در این خصوص گفت: استفاده بی رویه از آفت کش های شیمیایی اثرات جبران ناپذیری روی محیط زیست و موجودات زنده برجای می گذارد. لذا بهترین گزینه برای جایگزینی ترکیبات شیمیایی، استفاده از روش بیولوژیک است. در این روش برای فراوری محصول سالم و ارگانیک از موجودات زنده برای کاهش جمعیت آفات استفاده می گردد. زنبورهای پارازیتوئید شته ها در محیط گلخانه یا فضای آزاد با پیدا کردن شته ها در بدن آنها تخم ریزی نموده و آنها را از بین می برند و هیچ گونه اثر سویی برای انسان ندارند.

انتظار می رود که با تجاری سازی این روش گامی موثر در عرصه فراوری عوامل کنترل بیولوژیک آفات کشاورزی برداشته گردد و از استفاده بی رویه از آفت کش های شیمیایی و پیامدهای به جامانده آنها در محصولات کشاورزی کاسته گردد.

بر اساس اعلام وزارت علوم، فرآیند پرورش انبوه زنبورهای پارازیتوئید شته های آفت توسط مرکز مالکیت معنوی و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، اعتبارسنجی شد و مورد تایید نهاده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1009

به "فراوری تجاری دشمنان طبیعی آفات کشاورزی توسط محققان دانشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری تجاری دشمنان طبیعی آفات کشاورزی توسط محققان دانشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید