توسعه گردشگری اردبیل با شتاب زیادی همراه است

به گزارش تور گرجستان ارزان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: مجموع اقداماتی که طی سال های اخیر انجام گرفته باعث شده تا توسعه گردشگری در اردبیل با شتاب زیادی در حال تحقق باشد.

توسعه گردشگری اردبیل با شتاب زیادی همراه است

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی اردبیل، نادر فلاحی عصر روز چهارشنبه 24 مهر در جلسه مشترک با تشکل های گردشگری استان اردبیل برای آنالیز مسائل، موانع و اجرای برنامه های پیش رو جذب گردشگر در نیمه دوم سال و تحقق شعار زمستان بیدار در سرعین توضیح داد: بخش گردشگری استان توسعه پیدا نموده و روند آن قابل مشاهده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی اردبیل با اشاره به اینکه اردبیل میزبان کنفرانس بین المللی اکوتوریسم در سال 2020 است اضافه کرد: اقدامات اجرا شده در این استان در حوزه گردشگری باعث شده تا اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب گردد.

او به برگزاری 100 جشنواره در سطح استان اشاره نمود و اظهار کرد: تمامی برنامه های اجرا شده با هدف جذب گردشگر و افزایش ماندگاری گردشگران بوده است.

فلاحی اضافه کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی تشکل ها و مراکز اقامتی، ماندگاری گردشگران از یک روز به بیش از 3 روز و حتی تا یک هفته ارتقا پیدا نموده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام با اشاره به شعار (اردبیل بر قله گردشگری ایران) اضافه کرد: بر اساس اعلام رسمی رسانه ها در امسال، اردبیل به عنوان مقصد اصلی سفر در کشور معرفی گردید.

خانه مسافر، فقط در زمان پیک قابل بهره برداری است

او اظهار کرد: از جمله اهداف پیش روی این اداره کل می توان به اصلاح بعضی نواقصات، تثبیت نتایج بدست آمده و ارتقای هرچه بیشتر صندلی گردشگری استان، در سطح ملی است.

فلاحی درباره خانه مسافر گفت: تاسیسات گردشگری از جمله خانه مسافرها باید براساس قوانین و مصوبات عمل نمایند؛ بهره برداری از خانه مسافرها در شهرستان سرعین در زمان پیک گردشگری به مدت 4 ماه قابل قبول است.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام با بیان اینکه ضوابط جدید بهره برداری از تاسیسات گردشگری کشور در حال تدوین است، اضافه کرد: بعد از ابلاغ آئین نامه جدید با مشورت و همکاری تشکل ها نسبت به اجرای آن اقدام می کنیم.

اردبیل احتیاجمند پروژه های جاذب گردشگر

فلاحی توجه به ذائقه گردشگران گفت: احتیاج امروز استان، طراحی پروژه های جدید است و اجرای آن با نوآوری در ارائه خدمات و ایده های خاص قابل تحقق است.

او تاکید نمود: شناخت بستر و اصلاح وضع موجود در بخش گردشگری باید در اولویت قرار بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی با اشاره به اینکه استاندار اردبیل به عنوان نماینده استانداران کشور در حوزه گردشگری انتخاب شده است اضافه کرد: نقاط ضعف، قوت، فرصت ها و تهدیدهای پیش روی گردشگری استان و کشور باید احصاء گردد در این زمینه از تشکل های گردشگری درخواست می گردد این مسائل را به استاندار اردبیل اعلام تا در هیئت وزیران مطرح گردد.

فلاحی در ادامه گفت: تعریف محور گردشگری جدید در شمال غرب کشور برای معرفی به گردشگران داخلی و خارجی ارائه شده و در حال اجرا است.

اعضای تشکل های گردشگری در این جلسه ضمن تشکر از اقدامات اداره کل میراث فرهنگی در حوزه گردشگری و اجرای برنامه هایی که باعث شده تا اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال2023 انتخاب گردد، برای ارتقای هرچه بهتر و بیشتر سطح کیفی و کمی خدمات اعلام آمادگی کردند.

اعضا ستاد برگزاری، جشنواره زمستان بیدار را برای جذب گردشگر در نیمه دوم امسال طرحی کارآمد و مثبت قلمداد کردند.

تشکل های گردشگری به افزایش ماندگاری مسافر در سال گذشته اشاره نمودند و اقدامات و عملکرد اداره کل را طی 17 ماه گذشته، ملموس دانستند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 748

به "توسعه گردشگری اردبیل با شتاب زیادی همراه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری اردبیل با شتاب زیادی همراه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید