تغییر در شبکیه چشم بیماران مبتلا به آلزایمر ملایم

به گزارش تور گرجستان ارزان، محققان اسپانیایی برای اولین بار پیروز به شناسایی تغییراتی در میزان ضخامت شبکیه چشم افراد مبتلا به آلزایمر ملایم شده اند.

تغییر در شبکیه چشم بیماران مبتلا به آلزایمر ملایم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مدیکال نیوز، آنالیز های پژوهشگران اسپانیایی ثابت می نماید ضخامت شبکیه چشم افرادی که به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند، کاهش می یابد و التهاب هایی در این بخش از چشم رخ می دهد که نشانه ای قطعی از شروع روند مخرب بیماری مذکور است.

این محققان برای اولین بار پی برده اند که ابعاد و اندازه این بخش از چشم در بیماران الزایمری تغییر می نماید و نکته مهم این است که تغییرات یادشده در همه مبتلایان به آلزایمر مشابه در یک بخش خاص از شبکیه رخ می دهد.

در بعضی از این بیماران شبکه عصبی بخش شبکیه چشم هم تحلیل می رود و همین مساله باعث وقوع التهاب های عصبی می گردد. پژوهشگران امیدوارند با آنالیز دقیق تغییرات شبکیه چشم در مراحل اولیه ابتلا به آلزایمر بتوان به راه حلی برای مقابله با این مشکل و سایر عوارض ابتلا به این بیماری خطرناک دست یافت.

تحقیقات فعلی حاکیست اولین تغییرات ناشی از آلزایمر در شبکیه چشم، در منطقه ماکولای ان شروع می گردد. این منطقه حساس ترین بخش از شبکیه چشم بوده و برای کنترل بینایی و درک رنگ ها به کار می رود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 648

به "تغییر در شبکیه چشم بیماران مبتلا به آلزایمر ملایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر در شبکیه چشم بیماران مبتلا به آلزایمر ملایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید