تعطیلی و رکود، گریبانگیر واحدهای آپاراتی

به گزارش تور گرجستان ارزان، مسئول خزانه داری اتحادیه فروشندگان لاستیک استان اصفهان از تعطیلی 30 واحد صنفی آپاراتی استان در یک ماه گذشته اطلاع داد.

تعطیلی و رکود، گریبانگیر واحدهای آپاراتی

حسین زمانی مسئول خزانه داری اتحادیه فروشندگان لاستیک استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار از اظهارداشت: کاهش سطح درآمد اقتصادی شاغلین فروشندگان لاستیک در استان اصفهان باعث شده تا از 740 واحد صنفی آپاراتی در سطح شهر 30 واحد آن طی 1 ماه گذشته به تعطیلی کشیده گردد.

او با اشاره به رکود 60 درصدی حاکم بر واحدهای صنفی آپاراتی استان اصفهان اضافه نمود:قدرت خرید مردم در این بازار به قدری کم شده که درآمد اقتصادی یک فرد شاغل در این حوزه به صورت ماهیانه چیزی معادل 60 الی 70 هزار تومان است آن هم در حالی که همین فرد شاغل برای خرید دستگاه های مورد احتیاج کسب و کار خود باید مبلغی بین 60 تا 70 میلیون تومان را هزینه کند.

مسئول خزانه داری اتحادیه فروشندگان لاستیک در استان اصفهان تاکید نمود: فاصله درآمد هاو هزینه های اقتصادی صنف فروشندگان لاستیک در استان از زمین تا اسمان است و اوضاع هر لحظه در حال بدتر شدن است.اقدام اتحادیه برای رفع کردن گوشه ای از مسائل اقتصادی این صنف، تدوین نرخ نامه جدید بین فروشندگان لاستیک سراسر سطح شهر اصفهان بود که متاسفانه این طرح مورد قبول مسئولان اجرایی استان قرار نگرفت.

زمانی ادامه داد: بحث فاصله درآمد اقتصادی درآپارتی های استان اصفهان آنجایی مشهوده که با وجود شتاب لحظه ای نرخ تورم، نرخ نامه شاغلان این حوزه از 2 سال پیش تا به امروز هیچ گونه تغییری نکرده است.

او گفت: در صنف فروشندگان لاستیک استان بیش از هزار نفر مشغول فعالیت هستند که با وجود مسائل مختلفی همچون استیجاری بودن 70 درصد از واحد های صنفی و فشار های اقتصادی ناشی از رکود این بازار صد ها نفر در حال ترک کردن این کسب و کار هستند.

مسئول خزانه داری اتحادیه فروشندگان لاستیک استان اصفهان اضافه نمود:آپاراتی ها نه تنها در استان بلکه در کشور باتوجه به نوع فعالیتی که دارنند به عنوان یک کسب و کار سخت و کثیف شناخته می شوند و به همین خاطر موضوع رسیدگی به بهداشت و نظافت محل کسب کار این حوزه از مهمترین وظایف سازمان های نظارتی بوده که انچنان که باید و شاید اقدام موثر بخشی از سوی این سازمان ها صورت نگرفته و متاسفانه بی توجهی در این مسئله در نتیجه موجب بیماری بسیاری از شاغلان این بازار به ویروس کرونا شده است.

زمانی اضافه نمود: این روز ها نحوه توزیع لاستیک از وجود داشتن آن مهم تر است و باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که درکل 70 نمایندگی در اتحادیه به صورت رسمی وظیفه توزیع لاستیک بین دیگر واحد های صنفی عمده فروش را برعهده دارنند که نبود نظارت های کافی بر توزیع لاستیک باعث باز شدن پای دلالان و سود جویان در این بازار شده است.

او یادآور شد:ساماندهی واحد های صنفی عمده فروش لاستیک از سوی اتحادیه می تواند علاوه بر قطع کردن پای دلالان باعث رفع شدن مشکل توزیع لاستیک در آپاراتی های سطح شهر اصفهان گردد.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 1533

به "تعطیلی و رکود، گریبانگیر واحدهای آپاراتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی و رکود، گریبانگیر واحدهای آپاراتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید