تصمیم مهم مجلس ؛ تعطیلی آخر هفته تغییر می کند؟

به گزارش تور گرجستان ارزان، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درمورد تعطیل کردن روزهای شنبه به جای پنج شنبه، گفت: تعطیل کردن شنبه یک پیشنهاد با دیدگاه همه جانبه است.

تصمیم مهم مجلس ؛ تعطیلی آخر هفته تغییر می کند؟

به گزارش خبرنگاران، سیدکریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز راجع به لایحه ساماندهی تعطیلات آخر هفته و پیشنهاد تعطیل کردن شنبه ها به جای پنجشنبه ها اظهارداشت: اخیرا دولت لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری (تغییر ساعت کاری و تعطیلی پنجشنبه) را به مجلس ارسال کرده که این لایحه جهت بررسی به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شده است.

وی ضمن تکذیب اینکه این لایحه در دستورکار اعضای کمیسیون قرار گرفته است، گفت: این موضوع هنوز در برنامه کار کمیسیون نیامده است اما قطعا در پی این هستیم که این لایحه را از تمامی جهات بررسی کنیم و ساعات کاری سایر روزهای هفته باید به شکل دقیق و افزایش ساعت کاری در روزهای دیگر از جهاتی مثل آسیب ندیدن فضای خانواده ها مورد توجه قرار گیرد. به ویژه برای مادرانی که مشغول به کار هستند.

حسینی به پیشنهاد تعطیلی شنبه ها به جای پنجشنبه ها اشاره کرد و ادامه داد: در هفته های اخیر نامه ای تحت عنوان تعطیلی شنبه ها به جای پنجشنبه ها به رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: سال هاست بسیاری از فعالان تجاری به ویژه فعالان حوزه تجارت بین الملل، جامعه دانشگاهی و پژوهشی کشور از تحمیل تعطیلی 3 روزه در روند کاری شان گلایه مندند؛ زیرا تعطیلی جمعه در ایران با تعطیلات شنبه و یکشنبه قاطبه کشورهای دنیا خسارات زیادی را متوجه فعالیت های آن ها کرده است.

روز شنبه برای تعطیلی مناسب تر از روز پنج شنبه است

وی یادآور شد: در خصوص تعطیلی پنج شنبه یا شنبه هم حتما باید روابط تجاری خودمان را با سایر کشورها لحاظ کنیم. تعیین است که تعطیلی زیاد روزهای هفته قطعا به مسائل بازرگانی و تجاری آسیب وارد می کند اما اگر بخواهیم فارغ از همه موضوعات، مقایسه ای تنها بین روزهای پنج شنبه و شنبه داشته باشیم قطعا روز شنبه برای تعطیلی مناسب تر است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه نمود: با توجه به تعطیلی سایر کشورها در روزهای شنبه و یکشنبه، به ویژه برای روابط تجاری با سایر کشورها و همچنین باتوجه به پیشینه ای که درمورد تعطیل بودن روز جمعه در کشورمان وجود دارد، تعطیل کردن شنبه یک پیشنهاد و راهکار بهتر با دیدگاه همه جانبه است.

حسینی در پایان مطرح کرد: اما اگر بخواهیم روز پنج شنبه را تعطیل کنیم، با تعطیلی پنجشنبه و جمعه در داخل کشور و شنبه و یکشنبه در سایر کشورها روبرو می شویم که عملا وقفه بسیار زیادی در تجارت ایجاد می کند. بر این اساس تعداد روزهای به جای مانده برای تبادلات تجاری بسیار کم می شود و قطعا به روابط تجاری ما آسیب وارد خواهد کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1402 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 2537

به "تصمیم مهم مجلس ؛ تعطیلی آخر هفته تغییر می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم مهم مجلس ؛ تعطیلی آخر هفته تغییر می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید