تأکید لاریجانی بر معافیت کشاورزان و قالیبافان از مالیات بر ارزش افزوده، درآمد های مالیاتی باید به تدریج جایگزین درآمد های نفتی گردد

به گزارش تور گرجستان ارزان، رئیس مجلس در دیدار با رئیس سازمان امور مالیاتی بر مقابله با فرار مالیاتی و معافیت بعضی اقشار جامعه از مالیات بر ارزش افزوده تأکید کرد.

تأکید لاریجانی بر معافیت کشاورزان و قالیبافان از مالیات بر ارزش افزوده، درآمد های مالیاتی باید به تدریج جایگزین درآمد های نفتی گردد

به گزارش ، به نقل از خانه ملت؛ امید علی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

لاریجانی در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی، گفت: درآمد های مالیاتی باید به تدریج جایگزین درآمد های نفتی شده و بودجه کشور براساس درآمد های مالیاتی تدوین گردد.

او با بیان اینکه باید سرمایه گذاری لازم در زمینه هوشمندسازی امور مالیاتی صورت گیرد، اضافه نمود: کشور های پیشرفته دنیا، امور مالیاتی خود را هوشمند نموده اند و نیروی انسانی در این امور نقشی ندارد.

رئیس مجلس همچنین بر معافیت اقشاری از جامعه مانند کشاورزان و قالیبافان از پرداخت مالیات بر ارزش اضافه نموده تاکید نمود.

لاریجانی با اشاره به لزوم اقدام جدی برای مقابله با فرار مالیاتی گفت: در این زمینه اقدامات فرهنگی به یاری رسانه ملی اهمیت فراوان دارد و همچنین با هوشمندسازی می توان اعتماد مردم را در مقوله مالیات جلب کرد.

او با بیان اینکه معافیت های مالیاتی باید متناسب باشد، ادامه داد: طبق ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم، اطلاعات همه دستگاه ها باید در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

رئیس مجلس همچنین بر مقابله با فساد و فرار مالیاتی تاکید نمود.

در ابتدای این دیدار، رئیس سازمان امور مالیاتی، گزارشی از برنامه ها، عملکرد ها و سیاست های سازمان مذکور ارائه کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: georgiaro.ir شناسه مطلب: 795

به "تأکید لاریجانی بر معافیت کشاورزان و قالیبافان از مالیات بر ارزش افزوده، درآمد های مالیاتی باید به تدریج جایگزین درآمد های نفتی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید لاریجانی بر معافیت کشاورزان و قالیبافان از مالیات بر ارزش افزوده، درآمد های مالیاتی باید به تدریج جایگزین درآمد های نفتی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید